مریخ ایران کجاست؟ + فیلم

مستندی جالب از کوه‌های چابهار توسط گروه تلویزیونی الامال ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم مستند «چابهار، مریخ زمین» که توسط گروه تلویزیونی الامال تهیه شده است صحنه‌هایی از کوه‌های مریخ در چابهار را نشان می‌دهد. این کوه‌ها از جمله پدیده‌های زیبای طبیعی چابهار است و به مقصد بسیاری از گردشگران تبدیل شده است. در ادامه این ویدئو را مشاهده می‌کنید:

در حدود ۴۰ یا ۵۰ کیلومتری شهر چابهار و در جاده بندر گواتر کوه‌هایی در سمت چپ جاده وجود دارد که به کوه‌های کوچک و مینیاتوری  یا به کوه‌های مریخ شناحته می‌شود. به دلیل چشم انداز‌های کاملا متفاوت در سمت راست جاده و به سمت دریا، این کوه‌ها به یکی از زیباترین جاده‌ها و مناظر استان سیستان و بلوچستان تبدیل شده‌اند.  چابهار از چهار بهار گرفته شده است که به معنای چهار فصل بهار است، به دلیل اینکه در این منطقه آب و هوای در تمام روز‌های سال معتدل است، این مکان چابهار نام گرفته است.

شایان ذکر است؛ این مستند توسط همکار باسیل کادا تهیه و ارائه شده و توسط همکار مهدی عبدالصاحب تهیه شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
ممنون که جاهای دیدنی ایران رو میذارید
انشالله فردا دشت ریواس و اینجا رو میریم میبینیم
خیلی وقت خوبی این ها رو معرفی میکنید
واقعا خیلی وقت بود دلم گرفته
یک جایی باید میرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
ممنون که اینا رو بهمون نشون میدین بله بر اثر بارندگی فرسوده شده به به ایران عزیزم مریخ داره مریخی محبوب من شبیه کوهایی کیلیمانجارو یا آلپ آلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
عالی، سیستان و بلوچستان واقعا زیباست. از بیابان لوت گرفته تا نخلستان های بلوچستان و مکران.از ارتفاعات تفتان تا ارتفاعات مریخی مکران،از سواحل دریای عمان و مکران تا جنگل های گرمسیری و شرجی حرا، خلاصه این سرزمین پهناور که بین ایران وپاکستان تقسیم شده است واقعا دارای شگفتی های فراوانی است.
Germany
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
زنده باد بلوچستان
آخرین اخبار