جمهوریخواهان کنگره به دنبال جلوگیری از لغو احتمالی تحریم‌ها علیه ایران

۲ نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور مخالفت خود را با هرگونه لغو احتمالی تحریم‌ها علیه ایران اعلام کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جمهوری‌خواهان مسئول سیاست خارجی کنگره اواخر روز چهارشنبه طی نامه‌ای به دولت «جو بایدین»، که به رؤیت نشریه «واشنگتن فری‌بیکن» رسیده، هشدار داده‌اند که درباره هرگونه توافق جدید با ایران که شامل لغو تحریم‌ها باشد، متعهد نخواهند بود.

مقامات جمهوری‌خواه در کمیته‌های روابط خارجی و نیرو‌های مسلح مجلس نمایندان آمریکا در این نامه تاکید کرده‌اند «هرگونه تضمینی از سوی دولت بایدن از جمله لغو تحریم‌ها فاقد اعتبار است مگر اینکه به تصویب کنگره برسد.»

این نامه از سوی «جیم بنکز» و «جو ویلسون»، ۲ نماینده جمهوری‌خواه کنگره به «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا ارسال شده است.

این ۲ نماینده جمهوری‌خواه همچنین هشدار داده‌اند که «جمهوریخواهان کنگره فورا با هرگونه اقدام برای لغو تحریم‌ها علیه ایران مخالفت خواهند کرد و برای متوقف کردن آن تلاش می‌کنند.»

اخیرا «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، مدعی شده است «آماده انجام اقدامات لازم برای بازگشت به برجام شامل لغو تحریم‌های غیرمرتبط با این توافق هستیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار