نکاتی جالب درباره وسایل نقلیه/ از بالاترین رکورد سرعت تا اولین راننده که یک زن بود

در این گزارش کوتاه به بررسی چند مورد از موضوعات جالب در زمینه خودرو و وسایل نقلیه می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همیشه و در هر زمینه‌ای چیزهایی وجود دارد که عموم مردم از آن بی خبرند یا تاکنون توجهی به آن نداشته‌اند. در این گزارش کوتاه به بررسی چند مورد از موضوعات جالب در زمینه خودرو و وسایل نقیه می‌پردازیم که شاید برای شما هم جالب باشد.

احتمالا همه ما حتی برای یک بار هم که شده عبارت اسب بخار را شنیده‌ایم و اگر فیزیک خوانده باشید هم که حتما خاطرات بیشتری با آن دارید. جالب است بدانید براساس اندازه گیری های صورت گرفته، خود اسب هم اسب بخار دارد. قدرت یک اسب، 0.7 اسب بخار است.

عجیب ترین ها درمورد وسیله نقلیه

شاید بدانید و شاید هم تاکنون به آن توجه نکرده باشید اما سنسور بنزین هرماشین یک فلش دارد که نشان می‌دهد باک بنزین آن خودرو در کدام طرف قرار گرفته است.

جالب ترین ها درمورد وسیله نقلیه

داشبورد امروزی در اصل یک تکه چوب بوده که به قسمت جلوی کالسکه نصب می‌شده تا از پاشیدن گل  و لای به راننده جلوگیری کند.

جالب ترین ها درمورد وسیله نقلیه

یک مرد سوئدی به خاطر سرعت حدود 290 کیلومتر بر ساعت بالاترین جریمه سرعت را پرداخت کرد. در آنجا جریمه ها با توجه به درآمد راننده و مقدار سرعت محاسبه می‌شود و او در زمان خود بیش از یک میلیون دلار جریمه شد.

جالب ترین ها درمورد وسیله نقلیه

احتمالا برایتان عجیب و غیرقابل باور است، اما گفته می‌شود نگه‌داشتن ریموت ماشین در فاصله دور بالای سر و در فاصله دور، باعث می‌شود سرعت آن بیشتر شود، چرا که مغز انسان به طور تقویت کننده برای آن عمل می‌کند. البته اینکه این ادعا صحت دارد یا خیر تجربه‌اش با شما!

جالب ترین ها درمورد وسیله نقلیه

خودروها در حال حاضر بازیافتی‌ترین محصول در جهان هستند چرا که هرساله بیش از 95 درصد خودروهای فرسوده کاملا بازیافت می‌شوند و به لطف فناوری پیشرفته امروز از جزء به جزء ساختار آن‌ها مجددا استفاده می‌شود.

جالب ترین ها درمورد خودروها

خودروی مرسدس بنز هیتلر را تقریبا همه می‌شناسند، اتومبیل خاص و زیبایی که در سال 1924 به طور ویژه و با دستور هیتلر برای او طراحی و ساخته شد.

جالب ترین ها درمورد خودروها

اولین اتومبیل نیروی بخار که برای جابجائی انسان به کار رفته شد در سال 1767 توسط نیکلاس جوزف کان فرانسوی طراحی و ساخته شد. خودرو کان می‌توانست 4 تن بار به همراه 2 خدمه را با سرعت 7/8 کیلومتر بر ساعت به حرکت درآورد. جالب است که بدانید اولین تصادف خودروئی جهان نیز با این خودرو در سال 1771 اتفاق افتاد.

جالب ترین ها درمورد خودروها

اولین کسی که با یک اتومبیل مجهز به موتور احتراق داخلی بنزینی، اقدام به رانندگی کرد «برتا بنز» همسر کارل‌بنز، مخترع خودروی بنزین‌سوز و بنیان‌گذاری شرکت مرسدس بنز بود. او در  سال 1882 با این خودرو به یک سفر نسبتا طولانی رفت و بیش از 106 کیلومتر را طی کرد. گفته می‌شود برتا بنز همچنین اولین گواهینامه رانندگی جهان را نیز دریافت کرده است.

جالب ترین ها درمورد خودروها

آلن سوئیفت دارنده رکورد طولانی ترین مدت زمان داشتن یک خودرو و رانندگی با آن است. شاید رکورد عجیبی باشد اما باید گفت این فرد به مدت 82 سال یک خودرو داشته و تمام این 82 سال تا یعنی تا 102 سالگی خود، با آن رانندگی کرده است. گفته می‌شود او باید مرد بسیار ثروتی باشد چرا که قیمت اتومبیلش در تمام این سال‌ها بسیار گران بوده است.

جالب ترین ها درمورد خودروها


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
خدا بده برکت این پیر مرده برم تو جیگر این پیر مرد ثروتمند خدا برکتش بده که تا 102 سال راننده بوده
آخرین اخبار