اگر هر روز سرکه سیب بخورید چه اتفاقی در بدنتان رخ می‌دهد؟

سرکه سیب با خواصی که دارد نوعی داروی باستانی محسوب می‌شود و با مصرف آن ۷ اتفاق را در بدنتان مشاهده می‌کنید.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سرکه سیب همچنان دارویی باستانی برای معالجه بیماری‌های فراوان مانند سرماخوردگی و زخم است. برای آشنایی با خواص سرکه سیب با ما همراه باشید:

به گوارش کمک می‌کند

نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب علائم گوارش کند یا سنگین، گرفتگی و اختلال شکمی را تسکین می‌دهد. این ماده در به حداقل رساندن حس اسید معده و سوزش سر دل کمک می‌کند.

مصرف سرکه سیب پس از خوردن غذا‌های غنی و سنگین برای پیشگیری از پدیدار شدن این علائم ایده خوبی محسوب می‌شود. اگر چنین مشکلات پیش از این ایجاد شده اند، شما همچنان می‌توانید با مصرف سرکه سیب علائم را کاهش دهید.

کاهش سطح قند خون
بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف دو قاشق از این مایع ترش در کنار یک وعده تنقلات در مقایسه با مصرف تنقلات همراه با آب می‌تواند به کاهش سطح قند خون منجر شود.

گرفتگی بینی را کاهش می‌دهد
اثر آنتی بیوتیکی سرکه سیب به کاهش خطر عفونت کمک می‌کند. همچنین، این محصول میزان مخاط را کاهش داده و سینوس‌ها را پاکسازی می‌کند و از این رو، گرفتگی کمتری در آن‌ها دیده می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی
یکی از فواید اصلی مصرف مداوم سرکه سیب تقویت سیستم ایمنی است. سرکه سیب ترکیبی اسیدی دارد؛ بنابراین باکتری‌ها را پیش از آنکه در بدن موجب سرماخوردگی یا سرفه شوند از بین می‌برد. 

کاهش وزن

به همراه یک رژیم غذایی سالم و ورزش، نوشیدن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز آهنگ سوخت و ساز را تسریع می‌کند.

سرکه سیب سرشار از ویتامین B۶ و لسیتین است و به سوزاندن چربی جمع شده در بدن به واسطه یک رژیم غذایی ضعیف کمک می‌کند.

خاصیت سم‌زدایی
مصرف سرکه سیب هنگام صبح به پاکسازی کبد و سم‌زدایی از بدن کمک می‌کند. با مصرف این ترکیب می‌توان بدون صرف هزینه‌های بالا مواد سمی و مضر را از بدن خارج کرد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۱۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
اگر درست وخوب مطالعه کنید،نه هول هولکی درک نکرده ونفهمیده،می بینیدآن بالای گزارش:که یک پیرمردعینکی هم خواهددید،قرمزنوشته:*حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان*.که آنهم ماخوذ از منابع معتبر علمی دنیاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
لطفا منبع این خبر را هم بنویسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
البته اگر منبع داشته باشد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
عالی استفاده کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
وای عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۶:۴۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
یک شهروند آگاه پر ایده!

لطفا ایده خوب پرورش بدین والا ما ک کل پارسال و عید امسال
سیب با کیفیت نخوردیم همش پلاسیده بودن اگه هم کمی تازه بوده قیمتش بالا بود بنظر میرسه باغ داران رو ب صادرات دارند حتی شده به قیمت نرسیدن محصولات با کیفیت به جیره میوه یی هموطنان شون واقعا تاسف اور هس برای داشتن بعضی هموطنان طمع کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
اگر هر روز سرکه سیب بخورید چه اتفاقی در بدنتان رخ می‌دهد؟
فروش سرکه بالا میرود و گران میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
هیچی نمیشه گفت فقط میشه دعا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
*سرکه،توصیه شده موکد حضرت امام صادق ع است. البته هرچیزی به کفایت واندازه.
Iran (Islamic Republic of)
یک شهروند آگاه پر ایده
۱۱:۵۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
کاش این نسخه های پزشکی سرکه ای رو موقعی چاپ می کردید که فغان ناله سر میدادید که همین ماه های گذشته وای سیب ها در کنار جاده ها در حال گندیده شدن هستند و کشاورزان ناامید از گران نشدن آن آنها را بیرون و کنار جاده ها می ریزند. بیا همین یه نمونه نشان می دهد کشاورزان ما حتی در همین سطح هم فکر نمی کنند و یکسال تولید را به بهانه ارزان خریدن کنار جاده ها رها می کنند و شما هم برایشان مثنوی هفتاد من کاغذ هر ساله می نویسید که چرا این سیب ها را دولت نمی خرد و انبار نمی کند یا چرا دلالان مفت می خرند و کشاورزان سودی نمی کنند. کشاورزی که خودش نگاهی به تولیدات جانبی ندارد و هر ساله ناله وای ورشکست شدیم سر می دهد بهتر نیست این مورد را بخواند و برایش برنامه ریز شود کاش اصل 44 قانون اساسی یعنی تعاونی ها توسط شما رسانه ها وارونه سازی نمی شد و شما در مسیر اشتباه برخی دولتی های فاسد و احزاب فاسد قدم نمی گذاشتید و قانون اساسی را یکبار مرور می کردید شاید امروز قطب کشاورزی جهان ما بودیم اگر تعاونی های روستایی حقیقی شکل گرفته بود، الان هم دیر نیست کافیست اراده درون جوامع و رسانه شکل بگیرد قبل از اینکه حاکمیت و یا بخش خصوصی اصل 43 را نقض کند و انحصار طلبی را ایجاد نماید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
جناب شهروند آگاه پر ایده .
یه کشاورز یک کیلو دو کیلو محصول تولید نمیکنه ، میزان تولید محصول کشاورز به صورت تن می باشد.
شما قبل از اینکه ایده خودت رو بدی یکم فکر کن ببین کشاورز اصلا میتونه و توان تغییر ماهیت محصولش رو داره؟
همچنین به گفته شما بیاد و تبدیل کنه محصولش رو از سیب به مثلا سرکه سیب . آیا امکان فروش و تهیه مجوزهای لازم رو داره؟ آیا میتونه بره مجوزهای بهداشتی رو بگیره؟
مطمئنا تعداد انگشت شماری هستن که با داشتن وضعیت مالی بهتر چنین امکانی رو دارن ولی اکثر کشاورزها نه از نظر مالی و نه از نظر زمان ، مکان و خیلی مولفه های دیگر امکان تبدیل محصول خودشون رو ندارن.
بهتر نیست بجای وصل کردن هر چیزی به دولت یکم سطح دانش خودتون رو بالاتر ببرید و ببینید که وقتی هزینه تولید و برداشت محصول از قیمت فروش بالاتر میره فرقی نمیکنه تو تعاونی روستایی باشه یا نباشه در هر حالت کشاورز ضرر میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
محتکرای گرگ طماع حریص خبردار. یک چیزی که به درد سلامتی مردم می خوره پیدا شده، الان به جای دلالی روغن، تخم مرغ، مرغ..... برید سرکه سیب احتکار کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
اسیدها وازجمله سرکه سیب هرچند برای سلامتی بدن مفیدند ولی بخاطر داشتن مواد الکلی حافظه را کاهش می دهند وسرکه سیب برای دانشجویان ودانش آموزان که مجبورند مطالب را حفظ نکنند بلکه یادبگیرند بسیاربسیار مضراست ازطرفی مصرف سرکه سیب باعث نرم شدن بیش ازحد عروق شده و قسمتهای نرم بدن مانند مغز وغضروف ها ومواد ژلاتینی بدن شده وباعث پیچ خوردگی زانو ومچ دست وپا و شکستگی ستون فقران می شود بنابراین سرکه سیب نباید دائم مصرف شود وبرای افراد لاغر وضعیف کسانی که مواد پرچرب دوست ندارند بسیاربسیار مضراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ممنون از اطلاعات مفیدتون