نایب رئیس شورای ملی زعفران تاکید کرد؛

حفظ سرمایه‌گذاری‌ در بازار زعفران با حذف قاچاق آن

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: قاچاق زعفران و سودکم فروش آن، صادرکنندگان زعفران را زمین‌گیر می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در دیدار با فعالان حوزه تجارت خارجی خراسان رضوی در تشریح مشکلات فعالان حوزه صادرات به موضوع رفع تعهدات ارزی و نواقص این قانون اشاره کرد و گفت: صادرات کشور در حالی در پارسال، رشد اندکی را تجربه کرده که فعالان این حوزه با مشکلات و چالش‌های فراوانی دست به گریبان بودند و خسارت‌های متعددی را تجربه کردند.

او بخش عمده این مشکلات را ناشی از تصمیمات کارشناسی نشده و بعضا یک باره مسئولان در حوزه تجارت خارجی عنوان کرد و در همین رابطه افزود: بالا بودن و عدم هم خوانی نرخ پایه گمرکی برای صادرات زعفران از مانع تسویه حساب ارزی صادرکنندگان و رفع بدهی مربوط به سال‌های ۹۷ و ۹۸ آن‌ها به بانک مرکزی شده بود و برای تسویه این مباحث، باید متحمل هزینه‌های مضاعف شویم.


بیشتر بخوانید



میری به سود اندک در صادرات زعفران نظر به حواشی بازار جهانی و قاچاق این محصول، اشاره کرد و ادامه داد: صادرکنندگان زعفران با دشواری‌های بسیار و در شرایط تحریم‌های ظالمانه، به دنبال حفظ بازار و صدور این محصول هستند و مشکلاتی از این دست، آن‌ها را زمین گیر می‌کند. از سویی، برای این بازار‌ها زحمت‌های زیادی کشیده شده و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری صورت گرفته که نباید هدر برود.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.