۴۵درصد روستا‌های خراسان رضوی به حدنصاب برگزاری انتخابات رسیده اند

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: تاکنون در پی گذشت شش روز از مهلت ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات شورا‌های روستایی، ۴۵ درصد روستا‌های خراسان رضوی از لحاظ تعداد داوطلبان به حد نصاب لازم برای برگزاری انتخابات رسیده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدعلی نبی‌پور سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۴۵درصد روستا‌های خراسان رضوی به حدنصاب برگزاری انتخابات رسیدند؛ گفت: بر این اساس ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات شورا‌های اسلامی در هزار و ۱۵۷ روستا از مجموع دو هزار و ۵۹۶ روستای خراسان رضوی به شاخص حدنصاب قانونی رسیده است.

او افزود: ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات شورا‌ها در هزار و ۴۳۹ روستای خراسان رضوی هنوز به حد نصاب لازم نرسیده است.

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی امروز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه را آخرین روز از مهلت قانونی ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات شورا‌ها اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیتی که شورا‌های اسلامی در مدیریت روستایی دارند، از همه نخبگان و افراد اثرگذار در روستا‌ها برای شرکت در این انتخابات دعوت می‌کنیم.


بیشتر بخوانید



نبی پور به آغاز مهلت قانونی ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات شورا‌ها از روز دوشنبه هفته پیش ۱۶ فروردین ماه اشاره و بیان کرد: ۵۳۸ نفر در نخستین روز این مهلت در خراسان رضوی ثبت‌نام کردند.

او شمار داوطلبان ثبت‌نام شده در روز دوم مهلت قانونی را هزار و ۱۰۶ نفر، روز سوم را هزار و ۴۷۵ نفر، روز چهارم هزار و ۷۵۶ نفر، روز پنجم ۷۷۷ نفر و روز ششم را سه هزار و ۹۲ نفر اعلام و تصریح کرد: بر این اساس در مجموع هشت هزار و ۷۴۴ داوطلب نامزدی انتخابات شورا‌های روستایی در خراسان رضوی ثبت‌نام شده‌اند.

سرپرست ستاد انتخابات تاکید:  پنج درصد از مجموع ثبت‌نام شدگان زن هستند، ۳۵ درصد سابقه نمایندگی شورا را دارند. از نظر شغلی نیز ۴۲ درصد آن‌ها شغل آزاد و ۳۴ نفر کشاورز هستند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.