بررسی عملکرد یک ماه و نیمه فدراسیون فوتبال؛

از انتصاب‌های عجیب و استعفا‌های مشکوک تا دست و پا زدن فوتبال بانوان در گرداب بی توجهی

از زمان روی کار آمدن اعضای جدید فدراسیون فوتبال تلاش خاصی به خصوص در فوتبال بانوان برای برون رفت از اوضاع بدی که در آن گرفتار هستند، مشاهده نشده است.

 

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود یک ماه و نیم از سرکار آمدن اعضای فدراسیون فوتبال جدید می‌گذرد، اما در این مدت فقط انتصابات عجیب، شکست‌های ادامه دار در گرفتن میزبانی‌ها و بی توجهی به امور فدراسیون تنها نکته مشهود فدراسیون عزیزی خادم بوده است.

تصمیمات و انتصابات غیرقابل پیش بینی عزیزی خادم به خصوص در منصوب کردن مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال ایران انتقادات زیادی را روانه فدراسیون کرد. این انتقادات به خصوص پس از ندادن میزبانی‌ها به ایران در مسابقات ملی و لیگ قهرمانان آسیا، به وجود آمدند. شکستی که در ابتدای مسیر فدراسیون جدید رخ داد و تلاش‌های این مجموعه برای بازگرداندن میزبانی‌ها به ایران تا کنون نتیجه‌ای نداشته است.

به این ها باید استعفای مشکوک علی جوادی، مدیر روابط عمومی فدراسیون را هم اضافه کرد که هنوز دلیل خاصی برای آن ارائه نشده است.

از دیگر انتصاب‌های عجیب عزیزی خادم، انتصاب شهره موسوی به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال بود. این انتصاب هم در همان ابتدا انتقادات زیادی را روانه فدراسیون کرد و حالا پس از گذشت یک ماه و نیم از سرکار آمدن شهره موسوی و وضعیت عجیب فوتبال بانوان، مشخص شد آن انتقادات خیلی هم نادرست نبوده اند.

اوضاع تیم ملی بانوان ایران مدت ها است که تعریفی ندارد. آخرین باری که تیم ملی ایران در یک مسابقه رسمی به میدان رفت به ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ و مرحله دوم انتخابی المپیک برمی‌گردد که با شکست ۴ بر یک برابر چین تایپه از صعود به مرحله نهایی بازماند و حذف شد. از آن زمان تا کنون تیم ملی هیچ فعالیتی نداشته و از ۲۸ آذر ۹۹ هم از رنکینگ فیفا بیرون رفته است.

۲ سال است که تیم ملی فوتبال بانوان ایران در مسابقه رسمی به میدان نرفته و کمتر از ۶ ماه دیگر باید در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های زنان آسیا به میدان برود، اما همچنان برنامه‌ای در فدراسیون جدید برای آماده سازی تیم ملی بانوان مشاهده نمی‌شود. حتی به رغم تماس‌های ما با نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال، شهره موسوی که قرار بود برنامه هایش را برای بازگشت تیم ملی بانوان به رنکینگ فیفا به مردم ارائه دهد، در نهایت این کار را نکرد تا ندانیم بالاخره قرار است کاری برای فوتبال بانوان انجام شود یا خیر!

موسوی، مدیرعامل باشگاه ورزشی بادران در لیگ دسته یک و هم‌چنین مدیرعامل شرکت بازاریابی شبکه بادران گستران است و شاید مشغله‌های کاری اش باعث شده تا پس از چند روز از درخواست باشگاه خبرنگاران، برنامه‌ای برای برون رفت فوتبال بانوان از این وضع ارائه ندهد.

مدیری که اکنون چند شغله محسوب می‌شود و حضورش به عنوان مدیرعامل یک باشگاه ورزشی فوتبالی در پست اجرایی فدراسیون فوتبال، باعث ایجاد "تضاد منافع" شده و خلاف اساسنامه فدراسیون فوتبال است.

از انتصاب های عجیب و استعفاهای مشکوک تا دست و پا زدن فوتبال بانوان در گرداب بی توجهی

این بی توجهی‌ها باعث شده است ملی پوشان و مربیان فوتبال بانوان پس از تمام شدن لیگ برتر به مسابقات لیگ یک روی بیاورند و به جای آماده سازی برای مسابقات جام ملت‌های بانوان، درگیر مسابقات لیگ یک شوند.

موسوی که این روز‌ها کمتر در دفتر فدراسیون حضور دارد وحتی شنیده شده که فعالیت‌های فوتبال زنان را به دفتر کار خود در شرکت بازاریابی‌اش منتقل کرده است با بی توجهی خود فرصت آماده‌سازی را از تیم ملی می‌گیرد.

فرصت آماده سازی برای تیم‌های ملی فوتبال آقایان و بانوان کم است. امیدواریم فدراسیون شهاب الدین عزیزی خادم، راه حلی جامع برای برون رفت فوتبال کشور از این اوضاع در بخش آقایان و بانوان ارائه دهد.


بیشتر بخوانید


 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
بخور بخور شروع شد,بزنین بالا نوش جان,بیت المال برا شما شده بیت الحال!!اخرش هم تق شهره موسوی و عزیزی خادم هم در میاد و میرن هتل رستوران اوین صفا مفا,خیلی ب پرونده پول کلانی ک ویلموتس گرفت رسیدگی شد ک بعد ها ب پرونده اینایی ک جدید اومدن رسیدگی بشه!!!*بزنین تا دسته بخورین تا کمر
آخرین اخبار