مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء:

متروی قم وارد فاز عملیاتی شد/ قرارگاه خاتم توجه ویژه‌ای به ساخت مترو قم داشته و دارد

حاجی زمانی گفت:در حال حاضر بستر لازم برای کار در مترو قم فراهم است و می‌توان جبهه‌های کاری را توسعه داد و نمودار‌ها نشان می‌دهد این پروژه از روند مناسبی برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، اسدالله حاجی‌زمانی مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه در دست‌ساخت خط یک مترو قم با که حضور استاندار و مسئولان شهری برگزار شد،گفت: در حال حاضر برای گرم شدن خط که در واقع برق‌دار شدن آن است، قرارداد‌های تجهیزاتی مورد نیاز منعقد شده است.

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء بابیان اینکه تجهیزات وارد پروژه شده و مشکل خاص برای حرکت واگن و گرم شدن خط وجود ندارد، افزود: به دنبال این هستیم اجرای مترو قم به زمان‌بندی برسد و این مهم را با اضافه کردن مجموعه‌های مهندسی دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء با تأکید بر اینکه منابع مالی باید در دو ماه باقی‌مانده برای بهره‌برداری از فاز نخست خط یک مترو قم به‌طور ویژه اختصاص یابد، افزود: این موضوع درروند تسریع طرح کمک می‌کند.

رئیس شورای اسلامی قم نیز در این جلسه خواستار توسعه جبهه‌های کاری قطار شهری مشهد برای تسریع درروند اجرای آن و بهره‌برداری فاز نخست در خردادماه ۱۴۰۰ شد.

عبدالله جلالی بیان کرد: در حال حاضر بستر لازم برای کار در مترو قم فراهم است و می‌توان جبهه‌های کاری را توسعه داد.

او افزود: با توجه به نگاهی که مدیران استان قم به این طرح داشتند پیش‌بینی خوبی برای حمایت مالی صورت گرفت و به لحاظ منابع مالی مشکل خاصی ندارد، هم شورا، شهرداری و نمایندگان مجلس منابع را تأمین کردند و معتقدیم باید جبهه‌های کاری توسعه یابد و اگر قرار است کار در یک‌فاصله زمانی مشخص تمام شود باید پشتیبانی مالی نیز صورت گیرد.

جلالی بابیان اینکه یکی از مطالبات جدی مردم تسریع در افتتاح مترو است، افزود:شورای اسلامی آماده هرگونه همکاری است و درجا‌هایی که نیاز به حمایت است هماهنگی می‌کند.

رئیس شورای اسلامی قم تصریح کرد: در موضوع املاک در جلسه‌های شورا و شهرداری تأکید‌های لازم انجام و مقررشده است، املاکی که مشکل ندارد را در اختیار پیمانکار قرار دهیم، اما درخواست ما این است جبهه‌های کاری توسعه و حتی سه شیفت شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار