خنثی‌سازی حمله تروریستی داعش در اقلیم کردستان عراق

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که نقشه داعش برای انجام عملیات تروریستی در اربیل خنثی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی عربی، «مسرور بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های اقلیم پس از یک عملیات امنیتی که چند ماه ادامه یافته، موفق شدند نقشه تروریست‌های داعش را در استان اربیل ناکام کنند.

در این بیانیه آمده است: بر اساس اطلاعات کسب شده، داعش این طرح را در اردوگاه «الهول» در شمال شرق سوریه تهیه کرده و دستور اجرای آن را به یک باند وابسته به گروه تروریستی داعش داده است که اعضای آن بازداشت شدند و در حال حاضر تحت بازجویی هستند.

بارزانی گفت: این یک مسئله نگران کننده است و نشان می‌دهد که داعش همچنان دارای توانایی‌های لازم برای عبور غیر قانونی از مرزهاست.

او خطاب به شهروندان اقلیم کردستان گفت: به مردم کردستان و افرادی که به کردستان سفر می‌کنند، اطمینان می‌دهم که از آن‌ها محافظت می‌شود و نیرو‌های امنیتی نیز به صورت مداوم برای حفاظت از همه طبقات و اقشار در برابر تروریسم و خشونت تلاش می‌کنند.

در همین راستا، «علی الوائلی»، کارشناس مسائل امنیتی عراق هفته گذشته درخصوص افزایش حمایت‌های آمریکا از تروریست‌های داعش در دوره آتی هشدار داد.

او اعلام کرد: آمریکا نقشه‌های زیادی دارد که ممکن است در دوره آینده از آن‌ها استفاده کند به ویژه که شماری از سرکرده‌های تروریستی را در پایگاه التنف و اردوگاه الهول سوریه گرد هم آورده است.

این کارشناس امنیتی عراق تصریح کرد: طرف آمریکایی تروریست‌ها را در پایگاه‌های نظامی خود در عراق و سوریه نگهداری می‌کند و هدف از این کار آغاز مجدد عملیات‌های جنایتکارانه برای اطمینان یافتن از بقای نیرو‌های خارجی در داخل عراق است.

هشدار‌های کارشناسان و نمایندگان پارلمان عراق درباره حضور نیرو‌های بیگانه به ویژه نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق با سکوت دولت در این خصوص و اجرایی نشدن درست و به موقع مصوبه پارلمان روبرو شد.

در همین راستا، دور سوم گفتگو‌های راهبردی بغداد و واشنگتن نیز طرفین به صورت مجازی برگزار شد و خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از عراق و باقی ماندن مربیان و مشاوران نظامی در این کشور بخشی از نتایج آن اعلام شد، اما مواضع گروه‌های عراقی مواضعی ثابت است و همچنان خروج سریع این نیرو‌ها از خاک کشور و در واقع اجرای مصوبه پارلمان را خواستار هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار