توسعه ۱۵ هکتاری شهرک صنعتی مرکزی لار

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان با بیان اینکه شهرک صنعتی لار در فاز یک در دو متراژ ۹ و ۷ هکتار ساخته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  محمدرضا پیمان ‌فر رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان با اشاره به ساخت جاده دسترسی به شهرک صنعتی مرکزی لار(منطقه خور)، گفت: برای ساخت این مسیر نیاز به تملک‌کردن اراضی از مالکان خصوصی است،

او، بیان کرد:  عده‌ای از مالکان راضی به واگذاری زمین‌های خود برای ساخت جاده نیستند که با این وجود کار ساخت جاده شروع شده اما مالک زمین از شهرک‌های صنعتی شکایت کرده که طبق رای دادگاه و  نبود حمایت مسئولان لارستان ما در پرونده محکوم شناخته شدیم.

پیمان‌فر با اشاره به اینکه با وجود برگزاری جلسات متعدد با مسئولان مختلف برای راضی کردن مالکان عده‌ای راضی به انجام این کار نشدند، تصریح کرد: برای انجام چنین طرح‌های تنش‌زا نیاز به ورود مسئولان ارشد لارستان و حمایت آنان است.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان، با بیان اینکه طبق ماده ۸۱ قانون الحاق، ایجاد جاده دسترسی به ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی با دستگاه‌های خدمات‌رسان است،  ادامه داد: پیگیری ساخت این جاده مازاد بر وظیفه اداری ما است و از طرفی اگر شرکت شهرک‌های صنعتی این جاده را بسازند برای آن که هزینه را از بودجه جاری خود پرداخت کنند باید قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی را افزایش دهند که این امر مهم به ضرر سرمایه‌گذار و تولیدکننده تمام می شود.

او، با تاکید بر اینکه باید همه دست به دست هم دهیم تا هزینه پرداخت شده از سوی سرمایه‌گذار کاهش یابد و سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند، افزود: از همه دستگاه‌های خدمات ‌رسان درخواست می‌شود تا با انتقال زیرساخت‌ها تا ورودی شهرک‌های صنعتی بر طبق مواد قانونی، هزینه‌های تولید کاسته شود و از سویی هزینه مضاف بر صنعتگر تحمیل نشود.

پیمان فر با بیان اینکه شهرک صنعتی لار در فاز یک در دو متراژ ۹ و ۷ هکتاری ساخته شده، اضافه کرد: در قالب طرح توسعه ۱۵ هکتار زمین جدید به شهرک صنعتی لار افزوده می‌شود که سند آن صادر شده است.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان با اشاره به اینکه در شهرک صنعتی لار برای اغلب افرادی که زمین دریافت کرده و کاری انجام نشده یا واحد آن ها تعطیل و نامه اخطار خلع ید برای آنان ارسال شده است، اظهار کرد: نزدیک به ۵۰ درصد این افراد یا با باز پس گیری زمین‌های خود یا  اجاره  و فروش شروع به فعالیت کرده‌اند.

او، با  اشاره به اینکه قیمت هر متر مربع زمین در شهرک صنعتی لار ۱۷۹ هزار تومان تعیین شده، گفت: در سال جدید به احتمال زیاد  افزایش قیمت  را داریم که نحوه پرداخت هزینه ‌بهای خرید زمین ۲۰ درصد نقد و ۳۶ ماه قسط‌بندی است.

پیمان فر، با بیان اینکه طرح توسعه شهرک صنعتی پشته‌سنگر به میزان ۶۶ هکتار در دستور کار قرار دارد و در سال جدید به این مجموعه افزوده می‌شود، بیان کرد: تمامی استعلام‌های مورد نیاز در زمینه‌های آب، برق، گاز، راه، محیط ‌زیست و بهداشت اخذ و فقط  تایید مشاور زیست‌محیطی باقی‌مانده تا این اقدام به مرحله تایید نهایی برسد.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان، تصریح کرد: برای رونق سرمایه‌گذاری و افزوده شدن ۶۶ هکتار به شهرک صنعتی پشته سنگر پارسال برای شهرک‌های صنعتی پشته ‌سنگر و حسن‌لُری ۲۵۰ متر لوله خط  انتقال آب بازسازی و لوله‌های جدید جایگزین شد که ۲۰۰ متر دیگر نیز در دستور کار مناقصه قرار دارد  که امسال مشکلات مربوط به آن  دو ناحیه صنعتی  رفع می‌شود.

او، با بیان اینکه طی سالیان گذشته زیرساخت‌های لازم در زمینه‌های آسفالت، ایجاد روشنایی، ساختمان نگهبانی و غیره در نواحی صنعتی حسن‌لری و پشته‌سنگر فراهم شده است، ادامه داد: انتظار می‌رود امسال این دو ناحیه صنعتی به شرکت خدماتی به عنوان صاحبان اصلی شهرک‌های صنعتی که خود صنعتگران هستند، واگذار شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار