واکنش روسیه به تصمیم ایران برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در پیامی به تصمیم ایران برای آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، امروز (سه‌شنبه) در پیامی به آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم از سوی ایران واکنش نشان داد.

این دیپلمات ارشد روس در پیامی توییتری نوشت: «کسانی که اقدام به خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نطنز کردند، احتمالاً می‌خواستند روند احیای برجام را کند کنند. اما آنها احتمال عوارض جانبی قابل توجه این موضوع را دست کم گرفته بودند.»

ساعاتی پیش «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران، از تصمیم کشورمان برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم خبر داد.

به تازگی «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه، نیز اعلام کرده است:« اگر ما بخواهیم با تغییر در چارچوب توافق هسته‌ای شروع کنیم این یعنی باید کل این توافق را عوض کنیم. خوشبختانه، شرکت‌کنندگان در رایزنی‌های وین با یکدیگر هم نظرند که هدف اصلی، احیای برجام در شکل اولیه آن است. اتفاقات بعد از آن، موضوعی جداگانه است.»

پیشتر وزارت خارجه روسیه ابراز امیدواری کرده بود حادثه‌ای که روز یکشنبه در تأسیسات نطنز ایران به وقوع پیوست، به شکست تلاش‌ها برای احیای برجام منجر نشود.

نیویورک تایمز نیز به نقل از منابعی مدعی شد که حادثه نطنز در نتیجه انفجاری رخ داد که رژیم صهیونیستی مسبب آن بود.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، درباره این حادثه گفت که رژیم صهیونیستی عامل این حادثه است و هدفش از این کار، «برهم زدن گفت‌وگو‌ها برسر برجام» است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
عراقچی زودتر چمدون سوغاتیها تو بردار و به بقیه هم بگو از بازار برگردن زود سوار هواپیما بشین برگردین... چهار لیتری بنزین هواپیما با خودتون بردید؟ سریع باک هواپینا رو پر کنید برگردید..اوضاع خرابه
آخرین اخبار