مخالفت تل‌آویو با پخش اذان در مسجدالاقصی در ماه رمضان

تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش حماس اقدام رژیم صهیونیستی را در قطع بلندگو‌های مسجدالاقصی و ممانعت از پخش اذان در نخستین شب ماه رمضان محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، پلیس رژیم صهیونیستی عصر روز سه‌شنبه سیم‌های بلندگو‌های مسجدالاقصی را قطع کرد و مانع از پخش اذان مغرب در نخستین شب ماه مبارک رمضان در این مسجد شد.

کانال ۱۲ تلویوزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که این اقدام به علت برگزاری مراسم یادبود هولوکاست از سوی ارتش این رژیم نزدیک دیوار ندبه در بخش غربی مسجد بوده است.

رسانه‌های خبری همچنین از به صدا درآمدن آژیر‌های هشدار در سراسر اراضی اشغالی و توقف حرکت وسایل نقلیه و آمد و شد عابران خبر دادند.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را تجاوز نژادپرستانه به مقدسات و نقض آزادی عبادت عنوان کرد.

او در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: این اقدامات نشان دهنده میزان بی احترامی صهیونیست‌ها نسبت به احساسات مسلمانان در همه جا و ضربه زدن آن‌ها به همه قوانین و هنجار‌های انسانی است.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین، نیز در بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی در ممانعت از پخش اذان در مسجد الاقصی را محکوم کرد.

او از جامعه جهانی خواست تا برای متوقف کردن تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی و تجاوزات به مسجد الاقصی اقدام کند.

ابوردینه افزود: اقدامات تل آویو تجاوز نژادپرستانه علیه حرمت مقدسات، آزادی عبادت و نقض آشکار منشور‌های بین المللی حقوق بشر است.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین درخصوص عواقب سیاست تهاجمی رژیم صهیونیستی که تهدیدی برای تبدیل درگیری‌ها به یک جنگ مذهبی آشکار است و صلح و امنیت بین المللی را تضعیف می‌کند، هشدار داد و رژیم صهیونیستی را مسئول تمامی پیامد‌های این تجاوزگری‌ها دانست.

منابع عبری زبان همچنین اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است که در نخستین جمعه ماه مبارک رمضان تنها به ۱۰ هزار فلسطینی اجازه ورود به مسجد الاقصی و برگزاری نماز را بدهد و علت این تصمیم را اوضاع بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا عنوان کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار