با میانجیگری شورا‌های حل اختلاف استان بیش از ۵۵ هزار اختلاف صلح و سازش شد

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان غربی از صلح و سازش بیش از ۵۵ هزار اختلاف با میانجیگری اعضای شورا‌های حل اختلاف استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، هادی صمدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان غربی افزود: شورا‌های حل اختلاف استان در راستای اجرای بخشنامه‌های ریاست معظم قوه قضائیه و سند تحول قضائی و عمل به رسالت ذاتی شورا‌های حل اختلاف در حل و فصل دعاوی و توسعه حل اختلاف در جامعه، موفق به صلح و سازش تعداد ۵۵ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده در سال ۱۳۹۹ شد.

او در ادامه با تشریح آمار و عملکرد شورا‌های حل اختلاف استان اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۲۳۱ هزار و ۱۹ فقره پرونده وارد شورا‌های حل اختلاف استان شد، که با تلاش و همت جهادی اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف در سراسر استان تعداد ۲۳۳ هزار و ۷۵۶ فقره پرونده مورد رسیدگی واقع شده و مختومه شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: این میزان رسیدگی به دعاوی و اختلافات در شورا‌های حل اختلاف استان، تعداد موجودی پرونده‌ها را در پایان سال گذشته؛ ۲۷۳۷ فقره کاهش داده و موجب ثبت عملکرد مثبت برای شورا‌های حل اختلاف استان در این زمینه شده است.

صمدی در ادامه با اشاره به آمار و عملکرد حوزه‌های قضایی استان افزود: بیشترین میزان مصالحه نسبت به پرونده‌های قابل مصالحه مربوط به حوزه قضایی شاهین دژ می‌باشد که موفق به حل و فصل ۵۰% از پرونده‌های قابل مصالحه در این حوزه قضایی شده و حوزه‌های قضایی شوط و اشنویه نیز با ۴۹% مصالحه مشترکا" در جایگاه دوم و حوزه قضایی پلدشت نیز با ۴۵% مصالحه در جایگاه سوم قرار دارد.

او همچنین حوزه‌های قضایی ارومیه، بوکان و نقده را به ترتیب با ۶۸۳، ۵۶۵ و ۳۰۲ فقره کاهش در موجودی پرونده‌ها؛ دارای بیشترین عملکرد مثبت در بین حوزه‌های قضایی استان معرفی نمود.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه فعالان عرصه صلح و سازش، قضات، اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان، تلاش و کوشش وصف ناپذیر ایشان در حل و فصل اختلافات و دعاوی از مسیر صلح و سازش را ستوده و بر همت مضاعف ایشان در امر صلح و سازش در سال جدید تاکید کرد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.