دستگیری ۸ متخلف صید و شکار در آران و بیدگل

رییس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: ۸ متخلف صید و شکار، سال ۱۳۹۹ در شهرستان آران و بیدگل دستگیر شدند که ۲ مورد تخلف‌ها موجب از بین رفتن ۲ کل وحشی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  سید عباس نگهبان رییس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل با بیان اینکه از ۸ متخلف صید و شکار پنج سلاح مجاز و یک سلاح غیرمجاز کشف و ضبط شد گفت: حمل سلاح مجوزدار در جاده‌های کویری و خاکی بدون داشتن پروانه صید تخلف است که با حمل‌کنندگان سلاح برخورد می‌شود.

او ادامه داد: در ۲ مورد تخلف صید و شکار، متخلفان موجب از بین رفتن ۲ کل وحشی شدند که یک مورد مربوط به تعقیب و گریز خودروی آفرود با کل وحشی بود که برای آنان پرونده قضایی تشکیل و متخلفان به ازای هر کل وحشی ۲۵ میلیون تومان جزای نقدی پرداخت کردند.

به گفته او، سایر متخلفان هم حین شکار کبک، کبوتر و سایر پرندگان دستگیر و به پرداخت جزای نقدی با توجه به تعداد شکار پرنده محکوم شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل با بیان اینکه در سال ۹۹ افزون بر ۲۳۶ پایش از صنایع این شهرستان انجام شده است، گفت: در این راستا ۱۷۴ اخطاریه برای صنایع آلاینده و مشکل‌ساز در این شهرستان در سال ۹۹ صادر شده است.

شهرستان آران و بیدگل ۸۱۰ واحد صنعتی و حدود ۲۰ هزار کارگر دارد که بیشتر آنان در صنعت فرش ماشینی شاغل هستند.

پناهگاه حیات وحش یخاب آران و بیدگل یکی از مناطق مستعد زیستگاهی مابین پارک ملی کویر، منطقه حفاظت شده خارو و کرکس قرار دارد.

شهرستان آران و بیدگل به عنوان یکی از حوزه‌های زیستی جانوری مستعد با تنوع بالا و چشمگیر با وجود پرندگانی نظیر هوبره، کبک، تیهو، باقرقره، کبوتر و پستاندارنی همچون کاراکال، جبیر، گربه وحشی، گربه شنی، قوچ، میش، کل و بز شناخته می‌شود.

یخاب با برخورداری از گوناگونی زیستی و وجود گونه‌های ارزشمندی مانند کاراکال، جبیر، شاه روباه و چند گونه ارزشمند دیگر با وسعت ۲۷۱ هزار هکتار از سال ۱۳۹۲ منطقه شکار ممنوع اعلام شد و سال ۱۳۹۶ نیز به پناهگاه حیات وحش ارتقا یافت.

پناهگاه حیات وحش یخاب در شمال شرقی شهر ابوزیدآباد از توابع بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل قرار دارد.

آران و بیدگل در ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.