کودکان پیش دبستانی را چطور برای ورود به مدرسه آماده کنیم؟

شیوع ویروس کرونا و نیمه تعطیل بودن مهدهای کودک باعث شده است کودکان پیش دبستانی نیاز به آماده شدن با کمک خانواده برای ورود به مدرسه داشته باشند.

سمیه طالبی مربی آموزش پیش دبستانی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به تعطیلی پیش دبستانی‌ها و نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی گفت: اگر کودکان بدون آموزش مهارت‌های دست ورزی وارد دبستان شوند دچار مشکلات آموزشی خواهند شد.

او افزود: مهارت دست ورزی به معنای استفاده از عضلات کوچک دست است که تقویت این مهارت، موجب قوای عضلات، انگشتان و حتی مچ دست کودک و همچنین سبب آمادگی او برای نوشتن می‌شود.

مربی آموزشی پیش دبستانی ادامه داد: ضعف کودک در مهارت دست ورزی موجب نارسا نویسی ، درشت نویسی کودک و همچنین بی علاقگی او به نقاشی و رنگ آمیزی می‌شود.

طالبی بیان کرد: خانواده‌ها برای کمک به فرزندانشان برای کسب مهارت‌های پیش از دبستان باید آن‌ها را در موارد به کارگیری عضلات دست، مهارت‌های گفتاری، شنیداری و دیداری تقویت کنند.


بیشتر بخوانید



او تصریح کرد: کودکان در ابتدا باید طرز صحیح مداد دست گرفتن را آموزش ببینند، خانواده‌ها می‌توانند برای تقویت عضلات ریز دست کودکان خود در ابتدا آن‌ها را تشویق به مچاله و پاره کردن کاغذ، رنگ آمیزی، باز و بسته کردن دکمه‌ها ، زیپ‌های مختلف و همچنین کار با قیچی و درست کردن کاردستی بکنند.

مربی آموزشی پیش دبستانی تأکید کرد: لازمه تقویت مهارت‌های شنیداری و گفتاری در کودکان نیز قصه گویی و شعرخوانی است، به این صورت که کودکان با شنیدن قصه یا شعر و بازگو کردن آن میتوانند از این مهارت‌ها برخوردار شوند.

طالبی اظهار کرد: برای تقویت مهارت دیداری کودکان نیز میتوان از اشیاء مختلف و بازی با آن‌ها استفاده کرد به عنوان مثال آن‌ها میتوانند از کودک خود تفکیک اشیای بزرگ و کوچک را بخواهند.

او افزود: خانواده‌ها هنگام کار کردن با کودکان خود متوجه نقاط ضعف آن‌ها در یادگیری مسائل آموزشی می‌شوند که این امر موجب می‌شود تا آن‌ها پیش از ورود کودک خود به دبستان با کمک کارشناسان آموزشی مشکلات کودک خود را حل کنند.


انتهای پیام//م. م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار