کیفیت سنجی اقلام پُرمصرف ماه مبارک رمضان در همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: اقلام پرمصرف از نظر کیفیت و دارا بودن نشان استاندارد کنترل می‌شوند تا مشکلی برای مصرف‌کنندگان پیش نیاید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه این طرح از دیروز در بازار‌ها و شبکه‌های توزیع سراسر استان به کمک بازرسان آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد، گفت: در طرح رمضان اقلامی همچون خرما، شیرینی جات، لبنیات، قند و شکر، برنج و انواع روغن‌های خوراکی و سایر کالا‌های مشمول استاندارد اجباری که در ماه رمضان فراوانی مصرف دارند به طور مستمر کنترل می‌شوند.

او افزود: این بازرسی‌ها با هدف صیانت و حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان انجام می‌شود تا بازار برای عرضه کالا‌های بی کیفیت نا امن شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه تمام شبکه توزیع سراسر استان مشمول این طرح هستند، تصریح کرد: در این بازرسی‌ها از محصولات گوناگون نمونه‌هایی خریداری و برای ارزیابی به آزمایشگاه‌های تخصصی استاندارد ارسال می‌شود.

مددی ادامه داد: کالا‌هایی که در این طرح کیفیت سنجی می‌شوند مشمول استاندارد اجباری هستند و هر گونه نبود انطباق با موازین استاندارد، تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

او به انجام افزون بر ۹ هزار بازرسی در سال گذشته از بازار‌های سراسر استان اشاره کرد و افزود: در این بازرسی‌ها ۲۷۰ نمونه محصول از واحد‌های صنفی خریداری شد تا کیفیت و آن‌ها سنجیده شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار