سی‌آی‌ای: خروج نیروهای آمریکا از افغانستان ریسک بزرگی است

مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در واکنش به تصمیم برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان آن را ریسک بزرگی خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ویلیام برنز» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) در بیانیه‌ای به خروج نیرو‌های این کشور از افغانستان واکنش نشان داد.

برنز در اظهاراتی خطاب به کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا، با اشاره به تصمیم اخیر «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور، برای خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، اعلام کرد: «با خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان توانایی آمریکا برای مقابله با تهدید‌ها به شکل محسوسی کاهش خواهد یافت.»

او در ادامه افزود: «خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان به معنای یک خطر قابل توجه برای ماست. البته آمریکا مجموعه‌ای از توانایی‌های خود را حفظ خواهد کرد.»

جو بایدن در سخنان روز گذشته خود درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان پیش از ۲۰ امین سالگرد حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر خبر داد و در بخشی از سخنان خود گفت: «زمان آن فرا رسیده تا به طولانی‌ترین جنگ آمریکا پایان دهیم. زمان آن است که نیرو‌های آمریکایی به کشورشان بازگردند.»

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این‌که «دلایل بقای ما در افغانستان، به شکل فزاینده‌ای نامعلوم است»، مدعی شد: «به حضور نظامی در افغانستان پایان می‌دهیم، اما تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک ما ادامه خواهد داشت. از دولت افغانستان و نیرو‌های نظامی آن و همچنین مذاکرات بین‌الافغانی حمایت می‌کنیم.»

«ژنرال لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، در بروکسل اعلام کرد ماموریت نیرو‌های ما با شرکای افغان کامل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار