مراسم جزء‌ خوانی قرآن کریم در مساجد کردستان برگزار نمی‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: مراسم جزء‌ خوانی قرآن کریم در مساجد سطح استان کردستان امسال هم به دلیل شیوع کرونا برگزار نمی‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان گفت: امسال هم مانند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا بیشتر برنامه‌های ماه پر خیر و برکت رمضان را بر مبنای دستورالعمل‌های بهداشتی و در فضای مجازی برگزار می‌کنیم.

او افزود: مسابقات پیامکی قرآنی با عنوان شب‌های رمضان، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی از آثار فرهنگی و هنری با موضوع قرآنی و عترت، مسابقه اذان در ۲ مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالاتر از آن از جمله مهمترین برنامه‌های آنلاین این ماه مبارک است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد:شب شعر قرآنی و مناجات نامه خوانی کریمانه با حضور شاعران برجسته حوزه قرآن و مداحان و مناجات خوانان استان به طور حضوری و در فضای باز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زینت بخش برنامه فرهنگی و هنری ماه مبارک رمضان است.

رستمی در خصوص بخش دیگری از برنامه‌های حوزه قرآن و عترت این اداره گفت: تولید محتوای قرآنی به منظور نشر در فضای مجازی به ۲ زبان فارسی و کردی، حمایت از تولیدات فاخر هنری با موضوع قرآن و نماز، برگزاری محافل انس با قرآن در موسسات قرآنی و بازپخش در فضای مجازی، تجلیل و قدردانی از فعالان حوزه قرآن و عترت و ضبط و پخش بهترین روش‌های تدریس حنجی و نوین قرآن کریم از دیگر برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان امسال است.

او در خصوص برگزار نشدن جزء خوانی قرآن کریم در مسجد جامع سنندج و شهرستان‌ها هم یادآور شد: بنا به شرایط حاد شیوع کرونا در سطح استان امکان برگزاری جزء خوانی مثل سال‌های قبل وجود ندارد، اما سعی خواهیم کرد قرائت‌های قاریان برجسته استان در یک لوح فشرده با کیفیت عالی ضبط و به علاقمندان هدیه داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در خصوص جشنواره و نمایشگاه‌های کشوری که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، افزود: فراخوان نمایشگاه بین المللی مجازی قرآن کریم منتشر شده است و ناشران و موسسات قرآنی می‌توانند آثار خویش را در این نمایشگاه برای ارائه ثبت کنند.

رستمی گفت: به مناسبت میلاد امام حسن (ع) در مورخ هشتم اردیبهشت ماه سال جاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن کریم هم برگزار می‌شود که از استان بیش از ۲ هزار نفر شرکت کردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.