نشست کابینه رژیم صهیونیستی درباره غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران

منابع خبری از برگزاری نشست کابینه رژیم اشغالگر با محوریت غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران در یک‌شنبه هفته آتی‌ خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جروزالم پست در گزارش امروز (جمعه) اعلام کرد کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی هفته آینده نشستی با محوریت غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران خواهد داشت.

بنابر اعلام این پایگاه خبری کابینه رژیم صهیونیستی بعد از ظهر یک‌شنبه هفته آتی‌ این نشست را برگزار خواهد کرد.

این تصمیم رژیم اشغالگر در حالی گرفته شده که ساعاتی پیش «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، تایید کرد که غنی‌سازی ۶۰ درصدی هم اکنون در تاسیسات هسته‌ای شهید احمدی روشن در جریان است.

پیش‌تر «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی، نیز در پیامی توئیتری اعلام کرده بود: «ساعت ۰۰:۴۰ نیمه‌شب گذشته دانشمندان جوان و خداباور ایرانی توانستند به محصول اورانیوم با غنای ۶۰ درصد دست یابند. این موفقیت را به مردم شجاع ایران اسلامی تبریک می‌گویم؛ اراده ملت ایران معجزه‌آفرین است و هر توطئه‌ای را خنثی خواهد کرد.»

روز گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، نسبت به اقدامات اخیر ایران در راستای آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم واکنش نشان داد و این امر را اقدامی تحریک‌آمیز دانست.

این مقام ارشد آمریکایی با اشاره به مذاکرات وین گفت: «این اقدامات باعث ایجاد شک در جدی بودن تهران درباره مذاکرات هسته‌ای وین می‌شود.»

پیش‌تر «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز به تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم واکنش نشان داده و مدعی شده بود: «ما درباره تصمیم تحریک‌آمیز ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم نگران هستیم و این تصمیم را جدی می‌گیریم. هدف ما بازگشت به توافق هسته‌ای است.»

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم ایران را تایید و اعلام کرد تهران تصمیم خود را به اطلاع این نهاد رسانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
جواب جنایت های نتانیاهوی ملعون باید داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
حتما میخوان حمله جدید کنن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
جایی هم مونده که دشمن از اون خبر نداشته باشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۲۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
چه نیازی داره ما غنی سازی هامون رو رسانه ای کنیم ..شما دارید می بینید بازرسان آژانس همگی جاسوسن بازم حیا نمیکید اونا رو به سری ترین ناموس کشور راه میدید؟؟؟ اگه این کد دادن و همکاری با دشمن نیست ،پس چی می‌تونه باشه؟؟؟؟
آخرین اخبار