کدام عکس توانست رتبه اول مسابقه World Press Photo را کسب کند؟

درباره عکسی که توانست رتبه اول مسابقه World Press Photo را کسب کند بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ورلد پرس فتو World Press Photo یک بنیاد مستقل و غیرانتفاعی مستقر در شهر آمستردام پایتخت کشور هلند است که در سال ۱۹۵۵ تاسیس شده و به خاطر برگزاری معتبرترین و بزرگ‌ترین مسابقه‌ی سالانه‌ عکس خبری در جهان، شناخته شده است و هر ساله عکاسان زیادی تصاویری را برای این بنیاد عکس ارسال می‌کنند.

ورلد پرس فتو در سال ۱۹۵۵ توسط ۵ عکاس هلندی با هدف نمایش عکس‌های مستند و خبری منتخب برای عکاسان سراسر جهان راه‌اندازی شد و حالا به یکی از مسابقات و بنیاد‌های مهم در زمینه عکس مستند و خبری تبدیل شده است.

صحت، تنوع و شفافیت سه شعار اصلی ورلد پرس فتو است و عکس‌های انتخاب شده از سوی این بنیاد سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده از سراسر جهان را جذب خود می‌کند. این بنیاد به‌دنبال گسترش فعالیت‌های خود به سمت خبررسانی چندرسانه‌ای با رویکرد ایجاد رشد و توسعه در روزنامه‌نگاری بصری است و تا به امروز هم توانسته موفق باشد.


بیشتر بخوانید


امسال هم یک عکاس دانمارکی آژانس پانوس با انتشار عکسی برنده جایزه عکس سال ورلد پرس فوتو ۲۰۲۱ شد.

این عکس لحظه آغوش گرفتن یک پرستار و «رزا لوزیا لوناردی» ۸۵ ساله در یک خانه سالمندان واقع در برزیل را به تصویر می‌کشد، این یک تصویر را از نخستین‌باری که «رزا» به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا بعد از ۵ ماه در آغوش گرفته می‌شود، ثبت کرده است.

در ادامه می‌توانید این تصویر را مشاهده کنید:

کدام عکس توانست رتبه اول مسابقه World Press Photo را کسب کند؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار