آغاز کشت ذرت علوفه‌ای در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، گفت: کشت ذرت علوفه‌ای زود هنگام در مرودشت آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، بیان کرد: کشت ذرت علوفه ای در منطقه نخستین روز‌های تیر و برداشت مرسوم نیز از روز‌های پایانی شهریور تا پایان مهر ماه است.

او، تصریح کرد: کشت ذرت علوفه ای در این زمان افزون بر تناوب زراعی مناسب و بالا بردن اقتصاد کشاورز، علوفه مورد نیاز دام‌های منطقه را نیز تامین می‌کند.

رحیمی، ادامه داد: استفاده کم از آب، کوتاهی دوره رشد، گسترش یک نواختی رشد در مزرعه، افزایش عملکرد در واحد سطح و کاهش خطر سرمازدگی آخر فصل از فواید کشت ذرت علوفه‌ای بهاره است.

رحیمی، مزایای کشت ذرت بهاره را، کنترل علف‌های هرز سبز شده طی دوره کشت پاییزه و زمستانه با عملیات زراعی، مدیریت کاربرد علف کش ها، استفاده از نزولات جوی احتمالی بهاره و تولید علوفه با کیفیت تازه در اوایل تابستان برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت، افزود: محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز بیش از  یک هزار و ۴٠٠ واحد گاوداری صنعتی و سنتی  در مرودشت سایر به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نیز ارسال می‌شود.

او، متوسط عملکرد ذرت علوفه‌ای در شهرستان مرودشت را ۶۰ تن در هکتار دانست و اضافه کرد: مرودشت رتبه نخست کشت  تولید این محصول را در استان فارس دارد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار