از ۵۴ هزار متر مربع اراضی بستر رودخانه‌های تحت پوشش امور منابع آب مشهد در شهرهای مشهد، چناران، گلبهار، فریمان، طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد برزویی مدیر امور منابع آب مشهد به عملیات لایروبی مسیل رودخانه‌ها به طول ۲۱ کیلومتر در محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد اشاره کرد و گفت:  رفع تصرف از بستر رودخانه‌ها در راستای صیانت و حفاظت از منابع آبی و حفظ حقوق بیت المال، تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، ماده ۹ لایحه قانون رفع تجاوز از تاسیسات آب و برق کشور و به منظور جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی از جمله حدود بستر و حریم رودخانه‌ها اجرا شد.

او افزود: برای پیشگیری و جلوگیری از خسارات جانی و مالی در هنگام بروز سیلاب‌های احتمالی، با تلاش بی وقفه همکاران گروه حفاظت و مهندسی رودخانه‌های این امور و گروه‌های گشت و بازرسی، در طول سال ۱۳۹۹، به ۱۰۳ پرونده مربوط به تخلفات تجاوز و تصرف اراضی حریم و بستر رودخانه‌های محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد رسیدگی شد.


بیشتر بخوانید


 

مدیر امور منابع آب مشهد با بیان اینکه محدوده‌های تحت پوشش  شامل شهرستان‌های مشهد، چناران، گلبهار، فریمان و طرقبه و شاندیز است، ادامه داد: پس از طی شدن مراحل قانونی و اخذ دستور از دادستانی‌ها و همکاری نیرو‌های انتظامی توسعه این امور مورد اقدام قرار گرفته که این اقدامات باعث آزادسازی حدود ۵۴ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه و مسیل‌ها در مدت مذکور شده است.

برزویی بیان کرد: همچنین این امور در موضوع ساماندهی و لایروبی رودخانه ها، به منظور افزایش ظرفیت انتقال سیلاب، اجرای عملیات لایروبی قسمتی از مسیل‌ها و رودخانه‌ها در محدوده تحت عملکرد خود به طول ۲۱ کیلومتر را در طی سال ۱۳۹۹ به انجام رساند.

 

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.