پیکر همسر شهید نواب صفوی در جوار حرم مطهر رضوی آرام گرفت

پیکر همسر شهید سید مجتبی نواب صفوی در رواق حضرت فاطمه زهرا(س) حرم مطهر رضوی آرام گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، پیکر مرحومه نیره سادات نواب احتشام رضوی همسر رهبر فقید فدائیان اسلام در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در حرم مطهر تشییع و پس از اقامه نماز توسط فرزندخوانده او یعنی حجت الاسلام سید محمدباقر فاضل رضوی، در رواق حضرت فاطمه زهرا (س) حرم مطهر رضوی آرام گرفت.

مرحومه نیره سادات نواب احتشام رضوی همسر رهبر فقید فدائیان اسلام و برگزیده جایزه جهانی گوهرشاد بعد از ظهر شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۸۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.


بیشتربخوانید


نیره سادات نواب احتشام رضوی فرزند سیدعلیرضا نواب احتشام رضوی، از رهبران انقلاب خراسان در سال ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد (مشهور به قیام گوهرشاد) بود که در آن قیام مجروح و تهران منتقل و شهیدش کردند.

 این بانوی مجاهد، همسر سید مجتبی میرلوحی معروف به نواب صفوی؛ از روحانیان مبارز قبل از انقلاب اسلامی ایران، بنیان‌گذار و رهبر جمعیت فدائیان اسلام و از پیشتازان مبارزه مسلحانه علیه حکومت پهلوی بود.

نواب صفوی در ۳۱ سالگی در پی ترور حسین علاء، از سوی رژیم پهلوی به اعدام محکوم شد و پس از دو ماه شکنجه در ۲۷ دی‌ماه ۱۳۳۴ به شهادت رسید.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.