از معتبر بودن سایت یا درگاه بانکی مطمئن شوید

رئیس پلیس فتا استان کرمان ،درگاه‌های بانکی و سایت‌های فیشینگ را رایج‌ترین شیوه سرقت اطلاعات بانکی یا محرمانه شهروندان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ یادگارنژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: قبل از ورود اطلاعات در هر درگاه بانکی یا اطلاعات محرمانه دیگر مثل رمز ورود به سایت‌ها، از معتبر بودن سایت یا درگاه بانکی مطمئن شوید.

او به کاربران توصیه کرد: به هیچ عنوان از طریق لینک‌های ارسالی در پیامک یا پیام برای ورود به درگاه‌های بانکی یا سایت‌های خاص استفاده نکنند چرا که احتمال فیشینگ بودن لینک‌های ارسالی زیاد است، بنابراین برای ورود به درگاه بانکی حتما از طریق خود سایت بانک و یا سایت‌های خاص خود، آدرس سایت را که به خاطر سپرده‌اند اقدام کنند تا گرفتار دام فیشینگ نشوند.

یادگارنژاد بهره بردن از افزونه ضد فیشینگ درگاه‌های بانکی را یکی از ابزار‌های سودمند برشمرد و افزود: نحوه کار این افزون‌ها به گونه‌ای است که در هنگام ورود کاربر به صفحه پرداخت، اگر صفحه مورد نظر اصل باشد پیامی مبنی بر اصل بودن آن نمایش داده می‌شود و در صورت جعلی بودن نیز یک پیام هشدار نمایش داده شده که برای بررسی بیشتر کاربر را به صفحه وب افزونه هدایت می‌کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار