خانوادها مواظب باشند؛

سرعت بالای همه گیری ویروس جهش یافته

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان می‌گوید:ویروس جهش یافته کرونا به سرعت خانواده را درگیر می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد طاهری,سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در نوع جدید و جهش‌ یافته ویروس کرونا که اکنون با آن مواجه هستیم تنها یک عامل مراقبتی کفایت نمی‌کند، متأسفانه این ویروس اغلب درون خانوادگی شده، به طوری که به سرعت خانواده را درگیر می‌کند.

او افزود : در انتشار نوع جدید ویروس که در موج چهارم با آن مواجه هستیم، تنها یک عامل مراقبتی نمی‌تواند بیماری را کنترل کند، افرادی که واکسن دریافت می‌کنند نیز باید تمام شیوه نامه های  بهداشتی را رعایت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه نوع جدید ویروس کرونا در مقایسه با ویروس قبلی دوره بستری شدن را طولانی کرده است، افت یک‌باره اکسیژن خون در بدن فرد مبتلا ویژگی خاص این ویروس است که پزشکان را با چالش مواجه کرده و همین موضوع موجب روانه کردن بیمار به آی سی یو می‌شود.

طاهری اظهار کرد: با توجه به انتشار ویروس انگلیسی، غربالگری جهت شناسایی این ویروس با ویروس گذشته انجام نمی‌گیرد و ما فرض را بر این قرار داده‌ایم که با ویروس انگلیسی مواجه هستیم البته بیشتر افراد مبتلا شده طی هفته‌های اخیر علائمی شبیه به ویروس انگلیسی را داشته‌اند.

او درباره علت شیوع گسترده این ویروس در موج چهارم، گفت: خود ویروس جهش‌هایی داشته همچنین مردم نیز با این ویروس جهش‌یافته به‌صورت کج‌دار و مریز رفتار کردند، مسافرت‌های نوروزی، خرید‌های آستانه نوروز و دید و بازدید‌های مردم به ویروس این فرصت را داد تا جهش خود را پایدار کند و نتایج موج چهارم را در پی داشته باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره شرایط هفته‌های آینده گفت: به نظر می‌رسد تا اواخر هفته روند صعودی این بیماری همچنان ادامه داشته باشد و پس از آن کاهش یابد چراکه شرایط فیزیولوژیکی بیماری نشان می‌دهد شدت بیماری نمی‌تواند بیش از یک هفته باشد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
پناه بر خدا ...امیدوارم ریشه این ویروس منحوس از جامعه جهانی کنده بشه