انتقاد دوباره آمریکا از روسیه درباره تحرکات این کشور در دریای سیاه

وزارت خارجه آمریکا از تصمیم روسیه برای ممانعت از تردد کشتی‌های خارجی در بخش‌هایی از دریای سیاه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تصمیم روسیه برای بستن بخشی از دریای سیاه انتقاد کرد.

بر این اساس، پرایس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم روسیه برای جلوگیری از تردد کشتی‌های خارجی در بخش‌هایی از دریای سیاه باعث نگرانی آمریکا است. این اقدام مسکو یکی دیگر از مجموعه اقدامات این کشور برای تضعیف اوکراین و بی ثبات کردن این کشور است.

این بیانیه می‌افزاید: با این حال، باید از اوکراین به دلیل اتخاذ سیاست خویشتن داری در برابر اقدامات تحریک آمیز روسیه تشکر کنیم. ما از مسکو می‌خواهیم سیاست تعرض به کشتی‌ها در منطقه دریای سیاه را متوقف کرده و به تقویت حضور نظامی خود در مرز با اوکراین پایان دهد.

اعتراض آمریکا به روسیه پس از آن صورت می‌گیرد که مسکو هفته گذشته اعلام کرد اجازه عبور کشتی‌های خارجی از آب‌های سرزمینی خود در ۳ نقطه از دریای سیاه را نخواهد داد. با این حال، تردد کشتی‌های خارجی از تنگه کرچ ادامه خواهد یافت.

در روزهای اخیر با بالا گرفتن تنش ها میان اوکراین و روسیه، مسکو اقدام به استقرار ده ها هزار نظامی خود در شرق این کشور کرد. روسیه این اقدام را واکنشی به تهدیدات سازمان ناتو و دولت اوکراین علیه مناطق روس نشین شرق اوکراین می داند. با این حال، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا برای کاستن از تنش ها ولادیمیر پوتین، همتای روس خود را به گفتگوی مستقیم در تابستان سال جاری دعوت کرد. احتمالاً فنلاند میزبان گفتگوهای رهبران دو کشور خواهد بود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار