روسیه: تروریست‌ها به دنبال حمله شیمیایی در ادلب هستند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تروریست‌های جبهه‌النصره در منطقه کاهش تنش ادلب برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی برنامه ریزی می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) از برنامه ریزی تروریست‌های جبهه‌النصره در منطقه کاهش تنش در ادلب برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی خبر داد.

این وزارتخانه اعلام کرد: گروه‌های تروریستی در منطقه کاهش تنش زدایی در ادلب برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی و متهم کردن ارتش سوریه، حملات جدیدی را برنامه ریزی می‌کنند.

«الکساندر کارپوف»، معاون مرکز هماهنگی روسیه در حمیمیم سوریه اعلام کرد: اطلاعاتی درباره تروریست‌های جبهه النصره در انتقال مواد سمی به اطراف شهر ادلب و مناطق جسر الشغور و داما در حومه ادلب وجود دارد و این اقدام همزمان با افزایش فعالیت‌های تروریستی کلاه سفید‌ها در منطقه است.

این مقام نظامی روسیه تاکید کرد: تروریست‌ها در تکرار سناریو‌های مشابه قبلی که تحت نظارت کلاه سفید‌ها در حال وقوع بود، در حال برنامه ریزی برای استفاده از اطلاعات قربانیان جعلی خود برای بی اعتبار کردن کشور سوریه هستند.

کارپوف تصریح کرد: اخبار مربوط به آماده سازی تروریست‌ها برای حملات شیمیایی ادعا شده در چارچوب سوء استفاده از تصمیم غیرمنصفانه سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) درباره محدود کردن حقوق سوریه در این سازمان به ویژه محروم کردن آنان از حق رای صورت می‌گیرد.

وزارت دفاع روسیه بار‌ها وجود آزمایشگاه‌هایی را تایید کرد که برای تهیه مواد سمی برای گروه‌های تروریستی در ادلب که از سوی متخصصان و کارشناسان آموزش دیده در اروپا اداره می‌شود تا با هماهنگی تروریست‌های کلاه سفید در انجام حملات شیمیایی علیه غیرنظامیان و متهم کردن دولت سوریه اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار