تعداد نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری سوریه به ۱۸ نفر رسید

رئیس مجلس سوریه اعلام کرد با ثبت نام ۴ نامزد جدید، تعداد کل نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری به ۱۸ نفر افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، با ثبت نام دو نامزد دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری سوریه که خرداد ماه آینده برگزار خواهد شد، تعداد نامزد‌های این انتخابات به ۱۸ نفر رسید.

«حمود صباغ» رئیس مجلس سوریه دیروز (شنبه) اعلام کرد: مجلس چهار نامه دیگر از دادگاه عالی قانون اساسی دریافت کرده که از این دادگاه درخواست کرده‌اند نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه شوند.

در میان ۱۸ نامزد ریاست جمهوری سوریه علاوه بر «بشاد اسد» رئیس جمهوری کنونی این کشور، ناهد الدباغ و فاتن نهار، دو نامزد زن نیز حضور دارند.

رئیس پارلمان سوریه پیشتر تاکید کرده بود که بر اساس قانون اساسی این کشور، نام نویسی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۱، طی روز‌های ۱۹ تا ۲۸ آوریل جاری (۳۰ فروردین تا ۸ اردیبهشت) انجام خواهد شد جایی که افراد خواهان نامزدی در انتخابات برای تصدی این منصب باید درخواست‌های رسمی خود را ظرف این مهلت ۱۰ روزه به دادگاه عالی قانون اساسی ارائه دهند.

بر اساس قانون انتخاباتی سوریه، نامزد‌ها به رای ۳۵ نفر از اعضای مجلس این کشور نیاز دارند تا به عنوان کاندیدای رسمی در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشند.

تاریخ انتخابات ریاست جمهوری سوریه در خارج از کشور ۲۰ مه ۲۰۲۱ و تاریخ انتخابات ریاست جمهوری در کشور بیست و ششم همان ماه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار