درگیری خشونت آمیز میان نظامیان رژیم صهیونیستی و معترضان فلسطینی

نظامیان رژیم صهیونیستی با استفاده از زور تلاش کردند گردهمایی فلسطینی‌ها را برهم بزنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی راپتلی، درگیری‌های شبانه و دیگر رویداد‌های خشونت آمیز بین فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی در شهر قدس و در ماه مبارک رمضان، از شدت گرفتن تنش‌ها در قدس اشغالی حکایت دارد.

بر این اساس، مناقشه بر سر گردهمایی‌های شبانه جوانان فلسطینی پس از افطار در دروازه دمشق در نزدیکی مسجدالاقصی، به درگیری با نظامیان صهیونیست ختم شد. رویداد‌های خشونت آمیز شبانه، پس از آغاز ماه مبارک رمضان در روز ۱۳ آوریل و در پی یک دوره‌ی کوتاه آرامش نسبی، در شهری اتفاق افتاد که در کانون درگیری خشونت آمیز فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها قرار دارد.

فلسطینی‌ها می‌گویند نظامیان صهیونیست تلاش داشتند آن‌ها را از گردهمایی معمول شبانه پس از افطار بیرون از دروازه دمشق، در قسمت شمالی اولد سیتی (مکان تاریخی) باز دارند. نظامیان رژیم صهیونیستی با شلیک نارنجک بی حس کننده و پاشیدن فاضلاب بر سر و روی فلسطینی ها، تلاش کردند آن‌ها را پراکنده کنند.

جوانان فلسطینی هم مواد آتش زا به سوی نظامیان صهیونیست پرتاب کردند. یکی از ساکنان شهر قدس گفت: «فلسطینی‌ها دوست دارند پس از افطار و اقامه‌ی نماز مغرب و عشا در مسجدالاقصی در این مکان (دروازه دمشق) استراحت کنند. اما اشغالگران این (عادت) را نمی‌پسندند. بحث اقتدار در میان است.»

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از واکنش به درگیری‌ها و زد و خورد نظامیان با فلسطینی‌ها خودداری کرد. اما در بیانیه‌هایی که هفته گذشته صادر شده، ارتش این رژیم اعلام کرد چندین فلسطینی را به علت پرتاب سنگ و حمله به نظامیان بازداشت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار