شهردار تهران:

رقم تخمینی ساخت و ساز‌های دولتی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است/ پس از صدور حکم قطعی درباره برخورد با فساد‌ها صحبت میکنیم

حناچی گفت: تهران در رنکینگ جهانی در برخی از حوزه‌ها رتبه خوبی ندارد، اما تلاش کردیم که به رتبه خوبی دست یابیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در نشست خبری صبح امروز خود اظهار کرد: ما تلاش کردیم متفاوت عمل کنیم و  شهر را به درستی اداره کنیم.

وی ادامه داد: تلاش ما این بود که برنامه هایمان در امتداد شعار‌هایی باشد که می دهیم. تعداد زیادی طرح موضوعی وجود دارد و ما براساس این طرح‌ها پیش رفتیم و نباید مغایر با طرح‌ها حرکت کنیم.

حناچی بیان کرد: تهران در رنکینگ جهانی در برخی از حوزه‌ها رتبه خوبی ندارد، اما تلاش کردیم که به رتبه خوبی دست یابیم و اصلاح وضعیت رنکینگ جز برنامه‌های ما بود. باغ راه حضرت فاطمه، خیالستان، پروژه نیایش و همچنین سایر پروژه ها برای این بود که در اختیار شهروندان قرار گیرد.

شهردار تهران ادامه داد: ما در میدان هفت تیر محوری برای تولید ذرات معلق داشتیم که این مشکل برطرف شده است و باید به این باور برسیم که اگر ولیعصر را به عنوان ارزش می‌بینیم باید شرایطی هم فراهم کنیم که به شهر باز گردد.

وی با اشاره به سایر اقدامات انجام شده گفت: تلاش ما این بود که پادگان‌ها را به بیرون شهر منتقل کنیم همچنین مرکز نوآوری آزادی با همکاری شهرداری تهران ایجاد شد.

حناچی گفت: به محض اینکه اسناد مالی به دست برسد، تراز مالی شهرداری تهران ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: پروژه هایی مانند ایجاد مراکز نوآوری که در ایجاد اشتغال موثر هستند، ازجمله دیگر اقدامات ما بود. به زودی پروژه ولیعصر و رازی را در جنب برج طغرل افتتاح خواهیم کرد.

حناچی افزود: ما سعی در رعایت انضباط در شهر داشتیم که در همین راستا با ضوابط جدید بلند مرتبه سازی را در پهنه های شناسایی شده اجرا کردیم.

شهردار تهران تاکید کرد: ما سرنوشت شهر را به فروش تراکم گره نزدیم و سهم منابع پایدار را در شهر افزایش دادیم. در زمینه فضای سبز نیز بسیار خوب عمل کردیم و با وزارت نیرو برای احداث یک پارک مناسب در منطقه ۱۰ به توافق رسیده ایم. اپلیکیشن تهران من نیز با استقبال خوبی مواجه شد.

حناچی عنوان کرد: با تلاش مجموعه شهرداری  شفاف سازی را  اجرا کردیم و امکان بارگذاری تراز مالی شهرداری تهران در سایت مربوطه وجود دارد.

شهردار تهران تاکید کرد: تمامی اقدامات انجام شده حاکی از تغییر ریل مدیریت شهری است و این مسیر باید تداوم یابد.

حناچی بیان کرد : در حوزه پسماند اقدامات متعددی انجام شده است و در حوزه دوچرخه و پرداخت ها موفق شده ایم خدمات غیر حضوری ارائه دهیم.

شهردار تهران با اشاره به اهداف خود گفت : این تغییر اهداف باید ادامه پیدا کند و اگر می‌خواهیم تهران را قابل زندگی کنیم باید به این نگاه توجه کنیم. اکنون اگر کار خوبی انجام شده و فرصتی برای ارائه گزارش وجود دارد.

وی گفت: یکی از عمده ترین مشکلات تهران ترافیک است و توسعه حمل و نقل عمومی راه حل این موضوع است و بیشترین منابع را در این حوزه  داده ایم و کاهش کنترل آلاینده ها هدف اصلی ما است که در زمینه  اتوبوس برقی و مترو فعالیت هایی انجام دادیم.

حناچی با اشاره به آخرین وضعیت بدهی های دولت اظهار کرد : مطالبات شهرداری از دولت در حوزه های مختلفی وجود دارد و رقم تخمینی ساخت و ساز های دولتی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است یعنی رقم دستگاه هایی که بدون پروانه ساخته اند این مقدار است و از طریق تهاتر حدود ۵ هزار میلیارد تومان بازگشته است.

شهردار تهران ادامه داد : حجم زیادی ساخت و ساز در دوره های اخیر انجام شده و ما در حال بررسی آنها هستیم.

وی درباره برخوردهای صورت گرفته با فساد در شهرداری گفت: با همه موارد برخورد می‌شود و پس از اعلام احکام قطعی درباره آنها صحبت می کنیم.

حناچی با اشاره به افتتاح پروژه ها گفت : ممکن است افتتاح برخی از پروژه ها طولانی شود اما هیچکدام نمادین نیستند.

شهردار تهران با اشاره به انتخابات شوراهای شهر گفت: هر چقدر میزان مشارکت بالا می‌رود کیفیت هم بالا می‌رود و هرچه مشارکت کاهش  یابد کیفیت هم پایین می آید.


بیشتر بخوانید


حناچی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات انجام گرفته شهرداری تهران برای اصلاح حومه پایتخت گفت: در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال درباره حریم تهران گزارشی دادیم که مطمئنا درگیری‌های تقسیمات کشوری موضوع مهمی است.

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان درباره حمایت‌های قوه قضاییه از شهرداری تهران بیان کرد: در شهرداری تهران همواره درگیر منافع خصوصی و عمومی هستیم به طور قطع بدون حمایت قوه قضائیه در این محاکم پیروز نمی‌شویم و بدون حمایت حاکمیت نمی‌توان کاری کرد. برای مبارزه با فساد پرونده‌های خاص وجود دارد که هم اکنون در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مطرح است.

شرایط تهران قابل مقایسه با بعد از جنگ جهانی دوم است

وی با اشاره به حقوق و دستمزد کارمندان شهرداری تهران گفت: در شهرداری حقوق ثابت و حقوق متغیر وجود دارد.

حناچی با اشاره به بازداشت دو شهردار گفت: این پرونده هنوز مفتوح است و حکمی هنوز صادر نشده است.

شهردار تهران با اشاره به تراکم فروشی گفت: میزان صدور پروانه‌های صادره حاکی از این است که در شهر چه اتفاقاتی افتاده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره تولید رمز ارز‌ها در شهرداری تهران گفت: وظیفه ما تولید رمز ارز نیست و هرجا گزارشی بگیریم سریع وارد عمل می‌شویم.

حناچی درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باز هم تکرار می‌کنم من از بهشت به جهنم نمی روم.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه نمره‌ای به خود می‌دهید گفت: سخت است که بخواهم به خودم نمره بدهم، اما چندین بار از مردم نظرسنجی کردیم و در حوزه خدمات شهری نمره قبولی قابل قبولی از مردم گرفتیم، اما شرایط کنونی تهران بسیار سخت است و شاید بتوان با جنگ جهانی اول و دوم آن را لحاظ کرد.

وی درباره شهر هوشمند بیان کرد: این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم و هوشمندی شهر موضوعی مهم است و سرویس و خدمات شهرداری تهران تاثیر کیفی داشته اند و منابع زیادی برای تهران ایجاد شده است و در حوزه تهران و شهرداری هوشمند کار می‌کنیم.

حناچی درباره اظهارات نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مبنی بر اینکه سه نفر از اعضای شورای شهر برای تایید صلاحیت تقاضای پرداخت رشوه داشته اند گفت: کسی که اقرار می‌کند باید سند رو کند.

حناچی درباره تفاهم نامه شهرداری تهران با وزارت نیرو گفت: ایجاد تصفیه‌خانه محلی، در مقیاس شهر تهران در شش و هفت نقطه در دستور کار ما است.

وی ادامه داد: هدف ما استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز است و وزیر نیرو هم به عنوان سد مجازی از آن نام برد.

شهردار تهران درباره استفاده از معماری ایرانی- اسلامی گفت: درباره معماری ایرانی- اسلامی در ضوابط شهرسازی و طرح تفصیلی امکان اینکه خودمان را به ایده‌آل‌های معماری ایرانی- اسلامی نزدیک کنیم کم است، اما در نما، جای کار وجود دارد و جایی است که می‌توانیم به معماری ایرانی- اسلامی نزدیک شویم.

وی افزود: حتی در محله سیروس هم این ایده وجود داشته است و توجه کردن به ایده‌هایی مثل محرمیت و فضا‌های عمومی و خصوصی مدنظر قرار گرفته است.

حناچی درباره خرید واکسن توسط شهرداری گفت: در مورد خرید واکسن دو نظر وجود داشت که برخی همکاران در شورای معاونان می‌گفتند ما خانواده بزرگی هستیم و مراجعه مردمی داریم و باید واکسن وارد کنیم، اما گروه دیگری گفتند هر وقت مابقی مردم واکسن زدند ما هم می‌زنیم درحالی که همکاران من در تاکسیرانی و مترو و اتوبوس در اولویت نیستند و در حال تعقیب این مسئله هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در حوزه فرهنگی انجام شده گفت: در حوزه فرهنگ شرایط سخت بود، اما سال گذشته کنسرت ۳ میلیونی را در برج میلاد رکورد زدیم و ویدیومپینگ آزادی در حال تبدیل به یک برند جهانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار