هانی زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سفر ظریف به سوریه نشان از عدم تضاد در عرصه‌های دیپلماتیک با عرصه‌های میدانی است

کارشناس مسائل منطقه گفت: سفر وزیر خارجه کشورمان به سوریه نشان می‌دهد که عرصه‌های دیپلماتیک با عرصه‌های میدانی در تضاد نیستند.

حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیئتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات سوریه به دمشق سفر کرد و با مقامات سوری از جمله با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر وزیر خارجه کشورمان به سوریه، اظهار کرد: سفر وزیر خارجه کشورمان به سوریه و سفر‌های پیشین وی در ماه رمضان برای نشان دادن این است که عرصه‌های دیپلماتیک با عرصه‌های میدانی در تضاد نیستند. آقای ظریف در فایل صوتی که منتشر شد مرتکب یک اشتباه سیاسی بزرگ شد که عرصه‌های میدانی را در تقابل با عرصه‌های سیاسی تلقی کرد.

او افزود: سفر ظریف به سوریه برای نزدیک شدن به حاکمیت سوریه است، وزیر خارجه ما به خوبی می‌داند در کمتر از یک ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری در سوریه برگزار خواهد شد و آقای بشار اسد بار دیگر به عنوان رئیس جمهور سوریه انتخاب خواهد شد، این در حالی است که بسیاری از روسای جمهور جهان که قصد برکناری بشار اسد را داشتند از چرخه قدرت خارج شدند و آقای بشار اسد در طول ۱۰ سال بحران نفس گیر سوریه همچنان در قدرت باقی است، بنابراین مسئله میدانی در تناقض با رفتار‌های سیاسی نیست.

هانی زاده ادامه داد: برخی سفر ظریف به سوریه را یک نوع پروپاگاندای انتخاباتی تلقی می‌کنند اما، این سفر می‌تواند در تحکیم مناسبات ایران و محور مقاومت موثر باشد، لذا رایزنی آقای ظریف با مقامات سوریه در آستانه حل اختلافات سوریه و عربستان و انتخابات ریاست جمهوری سوریه می‌تواند نقش موثری در تحکیم جایگاه محور مقاومت تلقی شود.

کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد: اکنون انتفاضه جدیدی در فلسطین اشغالی آغاز شده و ابتکار عمل میدانی در دست رزمندگان فلسطینی است، لذا ظریف سعی می‌کند خودش را به محور مقاومت نزدیک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار