شیائومی از فهرست تحریم های آمریکا خارج شد

دولت آمریکا موافقت کرده است که شیائومی را از لیست سیاه ایالات متحده خارج کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اندروید آتوریتی، گفته می‌شود دولت ایالات متحده و شیائومی به توافقی رسیده اند که باعث می‌شود این شرکت چینی از لیست سیاه آمریکا خارج شود. طبق یک پرونده در دادگاه‌های ایالات متحده، وزارت دفاع ایالات متحده اکنون تأیید کرده است که دستور نهایی حذف شیائومی از لیست سیاه "مناسب" است.

درباره این توافق اعلام شده: "طرفین توافق کرده اند که راهی به جلو پیدا کنند و این دادخواست را به صورت توافقی حل و فصل کنند. "

شیائومی از فهرست تحریم های آمریکا خارج شد

شرکت چینی شیائومی اعلام کرد که این شرکت، مستقل و با معامله عمومی است و در ماه مارس دستور موقت خود را علیه لیست سیاه آمریکا اعلام کرد. اعتقاد بر این است که آن ها در شرایط خاصی در حال مذاکره هستند و یک پیشنهاد مشترک در تاریخ 20 می صادر می شود.

شیائومی که علاوه بر گوشی های هوشمند، وسایل پوشیدنی، ماشین و موتور برقی و دستگاه های رباتیک می سازد، هدف دولت قبلی آمریکا قرار گرفت. این شرکت بیش از ۱۰ سال پیش توسط لی جون، کارآفرین میلیاردر چینی تاسیس شده و تحت مالکیت ارتش چین بودن را تکذیب کرده بود.

به گفته بلومبرگ، دولت ترامپ شرکت های بسیاری را هدف تحریم های خود قرار داد، اما این شرکت هوآوی بود که بدترین ضربه را متحمل شد و آسیب دید.

البته این تنها خبر خوب در این ماه برای شرکت شیائومی نیست ، زیرا اخیراً گزارش سهم بازار تلفن های هوشمند نشان داده است که شیائومی در سه ماه ابتدایی سال 2021 صدرنشین است و اپل جایگاه دوم اروپا را از آن خود کرده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار