رئیس اتاق اصناف مشهد:

۱۰۰ درصد کسب و کارهای اطراف حرم مطهر رضوی با رکود مواجه‌اند/ ضرورت آموزش دیجیتال مارکتینگ به اصناف

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ درصد کسب و کار‌های اطراف حرم مطهر رضوی با رکود مواجه هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد  ورود واجد‌های صنفی متضرر از شیوع ویروس کرونا را به توسعه کسب و کار در فضای مجازی ضروری دانست و گفت: در ایام کرونا با توجه به تعطیلی‌ها و اینکه خیلی از مردم رغبتی به حضور فیزیکی در بازار نداشتند برخی از اصناف و بازاریان برای فروش محصولات خود به فضای مجازی ورود و فروشگاه‌های مجازی را راه‌اندازی کردند.

او افزود: آمار رسمی که بتوانیم بر آن تکیه کنیم که چه میزان از اصناف و کسب‌وکار‌های مشهد از فروشگاه‌های مجازی استفاده کردند نداریم، اما برآورد کلی به‌عنوان گردش کار پرداخت‌های اینترنتی بانک مرکزی حدود ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: سامانه‌ای را قبل از نوروز آماده کردیم تا هر واحد صنفی کالا‌های خود را در غرفه مجازی ایجادشده به فروش بگذارد و موضوع نظارت از این غرفه‌ها هم دنبال می‌شود تا بتواند فروش مجازی هم از این فروشگاه‌ها داشته باشند و تاکنون هم استقبال خوبی از این طرح‌شده است.


بیشتربخوانید



بنانژاد بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ درصد کسب و کار‌های اطراف حرم مطهررضوی با رکود مواجه هستند، زیرا عمده آن‌ها تا قبل از شیوع کرونا با ورود زائر و مسافر امرارمعاش می‌کردند و این در حالی است که طی یک سال گذشته زائری به مشهد نیامده و آن‌هایی هم که می‌آیند تمایلی به خرید و تفریح در مناطق گردشگری مشهد ندارند.

جلب اعتماد مشتریان فروشگاه‌های اینترنتی مستلزم افزایش نظارت‌ها است

او تصریح کرد: افزایش نظارت بر فروشگاه‌های مجازی موجب افزایش تقاضای در بستر فضای مجازی و دیجیتال مارکتینگ می‌شود، چراکه جلب اعتماد افراد در فروشگاه‌های مجازی و پشتیبانی صحیح از خرید افراد موجب هجوم افراد به خرید‌های اینترنتی می‌شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد تاکید کرد: ۴۰ درصد از اصناف مشهد در شرایط کرونایی نیاز به حضور در محل کسب و کارشان را نداشتند و ضرورت آموزش وسیع دیجیتال مارکتینگ و توسعه فروش در فضای مجازی به اصناف مشهد مخصوصاً کسب‌و‌کار‌های سنتی بیش از پیش حس می‌شود.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار