گزارش خبرگزاری رویترز درباره آخرین تحولات مذاکرات وین

خبرگزاری رویترز در گزارشی به بررسی آخرین تحولات گفتگو‌های وین و از سرگیری مذاکرات پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی به بررسی آخرین تحولات از مذاکرات وین و از سرگیری مذاکرات میان ایران و طرف‌های غربی با هدف احیای برجام پرداخت.

در گزارش خبرگزاری رویترز آمده است: وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت مذاکرات میان ایران و قدرت‌های غربی درباره نحوه احیای توافق هسته‌ای ایران در روز یکشنبه از سر گرفته می‌شود. وی افزود انتخابات ریاست جمهوری روز ۱۸ ژوئن ایران، یک عامل پیچیده شدن این گفتگو‌ها شده است. شرمن در مراسمی مجازی سخن می‌گفت که صندوق مارشال آلمان برگزار کرده بود.

شرمن که یکی از مذاکره کنندگان اصلی آمریکا در توافق اولیه است گفت: به نظرم پیشرفت‌های فراوانی صورت گرفته، اما از روی تجربه ام می‌گویم تا زمانی که آخرین بند جزئیات نهایی نشده، امکان دانستن این که آیا توافقی در کار خواهد بود یا خیر وجود نخواهد داشت.

در ادامه گزارش رویترز ادعا شده است: این گفتگو‌ها با هدف احیای پایبندی آمریکا و ایران به این توافق تاریخی صورت می‌گیرد که ایران به موجب آن با محدودیت‌هایی بر برنامه هسته‌ای خود به منظور دشوارتر کردن دستیابی اش به مواد شکافتی بابت ساخت بمب در ازای کاهش تحریم‌های آمریکا، اروپا و سازمان ملل روبرو شد.

 ۵ دور گفتگوی غیرمستقیم میان ایران و آمریکا از ماه آوریل تاکنون برگزار شده است و یک منبع آشنا با موضوع در گفتگو با رویترز گفت انتظار می‌رود دور بعدی روز شنبه آغاز شود.

رسانه‌های ایران نیز به نقل از مذاکره کننده اصلی ایران گفتند دور بعدی روز شنبه آغاز خواهد شد.

در گزارش خبرگزاری رویترز همچنین آمده است: با این حال، چهار دیپلمات، دو مقام ایرانی و دو تحلیل گر گفتند هنوز موانع فراوانی بر سر راه احیای معامله هسته‌ای ایران محکم بر سر جای خود باقی مانده و این نشان می‌دهد هنوز تا بازگشت ایران و آمریکا به پایبندی به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ راهی باقی مانده است.

رویترز همچنین نوشت: با این حال، انتظار می‌رود انتخابات ریاست جمهوری ایران تاثیر اندکی بر سیاست خارجی و هسته‌ای ایران بگذارد چرا که رهبر ایران درباره آن تصمیم می‌گیرد و هر هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز از این گفتگو‌ها حمایت کرده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی به شکلی یکجانبه از توافق هسته‌ای بیرون آمد و به دنبال آن تحریم‌هایی را بر کشورمان اعمال کرد؛ اقدامی که در نهایت به واکنش متقابل ایران برای کاهش تعهدات خود ذیل برجام مواجه شد.

گفتنی است روز گذشته نیز رئیس پیشین موساد با انتقاد از رویکرد نتانیاهو در قبال ایران گفته بود: سیاست نتانیاهو، دولت ترامپ را به این سو سوق داد که که از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ خارج شود و همین امر اکنون موجب شده است تا تهران از سطح غنی سازی ۶۰ درصد عبور کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
یامذاکرات نکن اگرم کردی تمام کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
آمریکا راه اندازنده و حمایت کننده تمام جنگهای دنیاست ، ( آمریکا ، بعد از جنگ جهانی ) چون که کلا" از راه سلطه و زور گویی زنده مانده...

ما ملت امام حسینیم
هیهات من الذله
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۸:۵۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
هدف آمریکا و غرب کاملا روشن و مشخص هست ، آنها دوست ندارند ما پیشرفتی در هسته ای داشته باشیم .استفاده های فراوانی از هسته ای میشود کرد و بمب اتمی یک بهانه بیش نیست .آنها از بمب هسته ای نمی ترسند ، بلکه از علوم پزشکی و مواد و انواع سوخت حاصل از این دانش میترسند و دانش فراوانی که زائیده این علم هست و بعنوان سرریز فراوان سایر علوم از انرژی اتمی ، حاصل میگردد ، میترسند .چون دوست ندارن دیگران هم توانمند باشند .آنها میخواهند ما برای همه چیز محتاج آنها باشیم .ما مردم فقط با بخش کوچکی از فواید هسته ای آشنا هستیم ، مثل سوخت هسته ای و انواع دارو های ضروری که طول عمر چند روز تا چند دقیقه ای دارند ، و دهها استفاده در صنایع دیگر ، از دارو سازی و واکسن گرفته تا پزشکی هسته ای و .....الان کشور کره شمالی صاحب بمب اتمی هست ، خب آمریکا دیگر کاری نمیتواند بکند و اگر قرار باشه مذاکره ای بکنند ، سر این هست که دو طرف چگونه بمب های خودشان رو به حداقل برسانند !!! دو طرف نه فقط" کره شمالی " در قانون جنگل فقط و فقط زور هست که حرف اول رو میزنه نه دیپلماسی .
Iran (Islamic Republic of)
جعفري
۱۷:۵۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
اين همه داستان سرايي كرديد بفرماييد كه انگليسي بلد هستيد روزنامه رويتر رو ورق زديد ؟اين خبرتازه اي نبود اين خبر از قول عراقچي و رئيس كمسيون امنيت ملي مجلس اعلام شد حالا از قول رويتر باشه مستندتزه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
ولی اینا تا فرصت تمدید شده یک‌ماهه زمان زیادی باقی نمانده!!!! نکنه‌ باز هم قصد تمدید دارید؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
ترامپ خراب کرد قبول ایامجلس تندرو اقای قالبیاف نمتوانست اندکی تحمل کند غنیسازی رابالا نبرد که جهان بداند ساخت بمب اتم ازنظر قوانین ایران حرام است بدانیم که مخالفان برجام یابرداشتن تحریمها درامریکا واسرایل وایران زیاد وجود دارد تمامشون فردهایی هستن که دوست ندارند ملتها باهم راحت دادوستد رابطه خوب وخداپسندانه داشته باشند ،،بجنگند باهم تاابد فعلا که بیشترین ضربه شوملت ایران میخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
من هم تا حدودی موافق هستم که نباید جامعه جهانی رو تهدید کرد ولی اگر مجلس چنین کاری نمی‌کرد آمریکا و اروپا زیاده‌خواه‌تر میشدند و کوتاه نمی‌اومدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
عجبببب حالا ما گیریم که آف آی تی آف حل شد نظام مالی آمریکا رو میخواید چیکار کنید باز هم آمریکا اگه دلش بخواد می‌تونه پول ایران رو حتی در افغانستان بلوکه کنه.. داداش واقعا پیش خودت چی فکر کردی؟؟؟؟؟تندرو یه نفر دیگه هست یا داری قرصاتو اشتباهی میزنی یا واقعا یه شیاد به تمام عیاری که کارش فقط دروغ گفتن به مردمه. برو خودت رو رنگ کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
سلام. غربیها خودشان هم میدانند که ایران در پی ساخت بمب هسته ای نیست. مجلس با مصوبه به خوبی درست دولت را برای امتیاز گرفتن از غرب کرد. اما متاسفانه دولت به راحتی این امتیاز را از دست داد. ارائه فرصت سه ماهه برای ارائه تصاویر دوربینهای مراکز هسته ای و سپس تمدید یک ماهه آن و نیز گفتن حرفهایی از قبیل راستی آزمایی سریع رفع تحریمها و.... غربیها را فقط گستاخ تر کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
تو از آن دسته ادمهایی هستی که دوست داری همیشه برده آمریکا باشی اما ما مرم ایران ملت امام حسینیم همان آقایی که تن به ذلت نداد.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۶:۲۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
اگر مجلس انقلابی و نظامیان عزیز نبودند تیم ایرانی همانند لیبی بقیه تاسیسات را بار کشتی میکرد .
ترامپ با همکاری مشاورانش عمدا از برجام خارج شد و غرب هم عمدا تحریم ایران را ادامه داد و فریبکاری و وقت کشی را در پیش گرفتند.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۲:۴۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
همیشه ملت های مقاوم و تلاشگر به هر آنچه خواستند رسیدند فقط ملتهای ضعیف و سست عنصر با دولتها و دولتمردان وابسته بودند که راه تعظیم و باج دادن را در پیش گرفتن بدون گرفتن کوچکترین خواسته ای.
غنی سازی تا هر درصدی حق کشور ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
ایران عزیز ما ممکن است در صورت رفع نشدن همه تحریمها و راستی آزمایی ،به هر سطح غنی سازی دست یابد.
Iran (Islamic Republic of)
رباطی
۱۴:۵۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
اقتصاد رو درست کنن غنی سازی
آب و نان نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
رباطی از هسته ای نه اطلاع داری لطفآ نظر نده برو مطالعه کن رادیو دارو ها از نان وال هم واجب تره فقط همین یه مورد رو بدون و جهان آینده فقط از آن کشورهایی است که صنعت هسته ای دارند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۳۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
وقتی اقتصاددان برای ریاست جمهوری انتخاب نمی‌کنیم اینگونه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
اقتصاد امروزه نیازمند فناوریست و فناوری هسته ای یکی از همانهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
درست شدن اقتصاد به خودمان و انتخابهای خودمان ربط دارد .
ما همیشه منتظریم که فرشته نجاتی از کره دیگر و یا کشور دیگر بیاید و همیشه چشم به بیرون داریم نه خودمان را می‌بینیم ،نه توان و تلاش میکنیم و نه به توان و تلاش داخلی بها میدهیم.
آخرین اخبار