نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری:

صنعت خودروی کشور از یک شبکه انحصاری رنج می‌برد/ در دوران تحریم توانستیم ماهواره پرتاب کنیم، اما در خودرو سازی هنوز مشکل داریم

زاکانی گفت: واردات خودرو به مشکل مافیای خودرو کمک نخواهد کرد و واردات نیازمند یک شکل جدیدی است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه ضبط برنامه های انتخاباتی خود در سازمان صدا و سیما، درباره ۳ دغدغه مردم به ترتیب اولویت اظهار کرد: بزرگ‌ترین دغدغه مردم تورم، بیکاری و بی ثباتی و دیدن شرایطی است که اقتضائات بالای کشور و عدم بهره مندی از این اقتضائات است، این دغدغه ها در کنار دغدغه جهانی که کروناست وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر توجه ما به استان هاست و استان ها هر کدام ظرفیت و توانمندی خاص دارند، در خصوص اقوام، مذاهب و فرهنگ ها صحبت کردیم که دو نگاه می شود داشت؛ یک نگاه این است که نگاه خاص و فرصت بزرگ به این تنوع اقوام داشته باشیم و نگاه دیگر اینکه نگاه بسته امنیتی را داشته باشیم و بنده معتقد به نگاه اول هستم، چرا که تمام اقوام در کنار یکدیگر یک ایران منسجم را رقم می‌زنند.

زاکانی گفت: علاوه بر اینکه نسبت به اقوام و مذاهب حساسیت ویژه ای داریم، در خصوص مذاهب بتوانیم یک انسجام را داشته باشیم تا الگویی برای جهان اسلام باشیم و درخصوص اقوام نیز به انسجام میهنی خودمان کمک کنیم و ارتباط و تعامل بهتری را با کشورهای همسایه داشته باشیم، به عنوان مثال در آذربایجان شرقی توجه به قفقاز و دقت در ارتباط و تعامل این ظرفیت ها و توانمندی ها می تواند امکانی را فراهم کند و در آذربایجان غربی توجه به ارتباط با ترکیه ظرفیت های خوبی را برای ما ایجاد می‌کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: با توجه به ظرفیت های موجود در اقوام مختلف می‌توانیم شرایط خوبی را برای کشور رقم بزنیم و شایسته ما این ایرانی که حالا می‌بینیم نیست.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه برنامه های شما برای برخورد با مافیای خودرو چیست؟ تصریح کرد: خودرو از یک شبکه و انحصاری رنج می برد که بزرگ ترین خدمتی که می شود برای وضعیت فعلی بازار خودرو رقم زد، شکستن این انحصار است. این انحصار در تولید خودرو و قطعات خودرو وجود دارد؛ باید بخشی دانشی کشور را به حوزه خودرو سازی متصل کنیم تا ببینیم چه تحولی در صنعت خودرو سازی ایجاد می شود، با کیا کره شروع کردیم امروز کیا کره ظرفیت های جهان خود را به رخ دنیا می کشد؛ اما ما هنوز در ظرفیت ملی خودمان ماندیم و بازار خودرو در داخل کشور یک فرصت است، در تحریم توانستیم ماهواره پرتاب کنیم اما در خودرو سازی هنوز مشکل داریم آن نوع مدیریت، مدیریت جهادی است و این مدیریت در صنعت خودرو مدیریت کاسب کارانه است.

وی اضافه کرد: باید این جنس مدیریت را تغییر داد و فرهنگ جدیدی را برای خودرو سازی تعریف کرد و هم باید انحصار را بشکنیم و شرایطی را ایجاد کنیم که اهل دانش وارد حوزه خودرو شوند و با بهره مندی از دانش روز خودرو سازی و ایجاد خلاقیت جدید، به شرایطی برسیم که با تولید خودروهای هیبریدی این خلا موجود را جبران کنیم شایسته نیست در بازار تورمی خودروی بی کیفیت را با قیمت بالا بخریم و امنیت جانی خودمان را با این خودروها در جاده های کشور دستخوش این کیفیت پایین خودروها کنیم لذا حتما باید کار جدی ای در حوزه انجام شود.

زاکانی درباره آزادسازی واردات خودرو خاطرنشان کرد: واردات خودرو به مشکل مافیای خودرو کمک نخواهد کرد و واردات نیازمند یک شکل جدیدی است، در واردات توجه به صنعت داخلی و رشد آن باید مورد نظر ما باشد و نکته بعدی این که اگر کسی قصد واردات خودرو دارد باید مابه ازای آن خیرات و برکاتی که برای مردم داشته باشد را جبران کند اینطور نباشد یک عده ای مانور تجملات دهند و فخر بفروشند و عده ای دیگر حسرت آن را بخورند، باید به شرایط مناسبی برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
ماهواره در سال ده تا ساخته میشه نه دو میلیون...
آخرین اخبار