رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب:

شورای ائتلاف دخالتی در داوطلبی دختر شهید سلیمانی نداشته است/ مشارکت بالا به اندازه پیروزی در انتخابات اهمیت دارد

حداد عادل با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری، گفت: برای ما مشارکت بالای مردم در انتخابات به اندازه پیروزی نامزدهای مورد نظرمان اهمیت دارد.

به گزارش حوزه  احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و اعضای لیست ۲۱ نفره این تشکل سیاسی برای انتخابات شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب تجربه‌ای برآمده از ۴۲ سال کار سیاسی و انتخاباتی و خصوصا در دهه اخیر است که ابتدا بصورت جمنا اعلام فعالیت کرد و بعدا تجربه جمنا بصورت شورای ائتلاف تکامل یافت و توانست در انتخابات اسفند ۹۸ مجلس یازدهم را تشکیل دهد که مجلسی انقلابی است.

وی افزود: جامعه ما از نظر قوه مجریه در نقطه عطفی قرار گرفته و عموم مردم با تجربه تلخ ۸ سال گذشته خواهان تغییر و تحول‌اند و این معنا در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی هم به خوبی دیده می‌شود و کسانی که به جریان فعلی تعلق دارند از پذیرفتن مسئولیت شانه خالی می‌کنند و اعلام برائت می‌کنند و آش آن قدر شور شده که آشپز هم فهمیده است.

حدادعادل با بیان اینکه شورای ائتلاف بنا دارد فهرستی که به مردم عرضه می‌کند حاصل اتاق‌های در بسته نباشد، تصریح کرد: این شیوه اگر کارایی هم داشته متعلق به دهه شصت و اوایل دهه ۷۰ بوده است و امروز با تحولاتی که اتفاق افتاده باید روش‌های جدیدی اتخاذ شود، بنابراین در سال‌های اخیر تلاشمان این بوده است که نظر مردم را در معرفی افراد برای رای‌دهی کسب کنیم و این اساس تفاوت ما با گذشته و با برخی دیگر از فهرست‌هایی است که امروز عرضه شده است.

وی افزود: با ثبت نام گسترده از افراد، ۳۱۳ نفر را انتخاب کردیم و از این رای گیری ۸۴ نفر را انتخاب و به مصاحبه دعوت کردیم و با نظم و ترتیب این مناظره انجام شد و بعد به هیات انتخاب فرستادیم و در آن شورای انتخاب ۲۱ نفر را انتخاب کردیم. از این ۲۱ نفر ۹۵درصدشان سابقه کار اجرایی دارند و ۵۰درصد تحصیلات فنی مهندسی و ۵۰ درصد تحصیلت علوم انسانی دارند و ۶۲ درصد زیر ۴۲ سال دارند که گواه جوانگرایی است و ۴ نفر زیر ۴۰سال هستند و ۵۵ درصد این فهرست سابقه مدیریت شهری دارند و ۳ نفر سابقه عضویت در شورای شهر و یک نفر سابقه نمایندگی مجلس دارند و دو نفر معاون شهردار بودند و یکی نفر از شورایاری‌ها عضو این لیست شده اند. ۴ نفر بانوان در این لیست حضور دارند و ۱۰ نفر این لیست به خانواده شهدا تعلق دارند.

وی با بیان اینکه نامزدمان برای ریاست جمهوری آقای رئیسی است، گفت: در انتخابات خبرگان نامزد‌های معرفی شده از سوی جامعه مدرسین را نامزد شورا ائتلاف می‌دانیم و اعتقاد داریم در تشخیص خبرگان جامعه مدرسین صلاحیت دارند و آقایان اعرافی، سعدی و مومن نامزد‌های شورای ائتلاف هستند و در انتخابات میان دوره‌ای مجلس، سردار کوثری را برای ورود به مجلس معرفی می‌کنیم.

حدادعادل با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری، گفت: برای ما مشارکت بالای مردم در انتخابات به اندازه پیروزی نامزد‌های مورد نظرمان اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه بعد از اعلام فهرست شورای ائتلاف و حضور نرجس سلیمانی فرزند شهید سلیمانی در فهرست شورای ائتلاف انتقاد‌هایی شنیده شد، گفت: خانم سلیمانی خودشان بصورت مستقل برای نامزدی شورای شهر تصمیم گرفته بودند و ما نه از تصمیم ایشان مطلع بودیم و نه درخواستی از ایشان کرده بودیم و ما چند روز پیش مطلع شدیم.

رئیس شورای ائتلاف افزود: درک ایشان از وصیت پدرشان این بوده که خانواده سلیمانی از ورود به فعالیت‌های اجتماعی نفی نشده‌اند و این به خود ایشان مربوط بوده است. تصمیم ایشان حضور منفرد در انتخابات بود، ولی احتمال دادیم حضور منفرد ایشان باعث شود اطلاع رسانی مناسبی صورت نگیرد و موفق نشود و بعید می‌دانستیم که اگر رای نیاورد دشمنان شهید سلیمانی در داخل و خارج کشور این رای نیاوردن را بصورت دیگری تفسیر نکنند و اینطور وانمود نکنند که مردم از ارزش‌های شهید سلیمانی فاصله گرفته اند و ما برای جلوگیری از چنین اتفاقی ظرفیتمان را در اختیار ایشان گذاشتیم و با رای شورای انتخاب که دوبار هم رای گیری شد ایشان رای آورد.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار