نصیری قیداری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

عملکرد مناسب قشر دانشگاهی؛ عاملی موثر برای مشارکت دانشجویان در انتخابات

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی از عملکرد مناسب قشر دانشگاهی برای مشارکت دانشجویان در انتخابات خبر داد.

سعدالله نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهیدبهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص راهکار‌های موثر بری سوق دادن دانشجویان به سمت شرکت در انتخابات اظهار کرد: اگر عملکرد مسئولان دانشگاه، هیئت رئیسه و روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌ها و کارمندان و تمام پرسنلی که به دانشجویان خدمات ارائه می‌دهند یک عملکرد مناسبی باشد و دانشجویان واقعا صداقت ببینند؛ بنابراین در این مجموعه مدیران دانشگاه دلگرم و امیدوار می‌شوند در اینکه در انتخابات شرکت کنند و آینده و سرنوشت خودشان را رقم بزنند.

او افزود: درست است که حق شرکت در انتخابات به عنوان قانون اساسی به تک تک آحاد ملت داده شده است و حقوق اساسی آن‌ها محسوب می‌شود، اما خب باید امید هم در این جوانان ایجاد کرد تا از این حق استفاده کنند.

نصیری تصریح کرد: اعضای هیئت رئیسه دانشگاه شهیدبهشتی در این مدت تلاش کرده تا در این شرایط سخت کرونا، امکانات آموزشی، پژوهشی و تا جایی که مقدور بوده امکانات رفاهی را برای دانشجویان فراهم کنند. ما در دوشنبه هفته‌ای که گذشت با حضور معاون رئیس جمهور و ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه جناب آقای دکتر نوبخت، هفت پروژه را افتتاح کردیم و یک پروژه را هم کلنگ زنی کردیم که مخصوصا این پروژه، هفت هزار متری پروژه خوابگاه هست که برای خواهران ساخته خواهد شد.

او ادامه داد: اخیرا قول داده اند که خوابگاه دیگری را هم برای برادران دانشگاه شهیدبهشتی بسازنند، به این ترتیب ما در داخل دانشگاه وضعیت خوابگاهی و رفاهی دانشجویان را بهبود خواهیم داد. همچنین دانشکده جدید شیمی با فضای بسیار زیبا و وسیع و دانشکده معماری و ساختمان کلاس‌های شهید عباس پور، همچنین پروژه تصفیه خانه که یکی از پروژه‌های ارزشمند هست هم به لحاظ محیط زیستی که فاضلاب خوابگاه‌های دانشجویان محیط را آلوده می‌کرد تصفیه می‌شود و به آب زلال درواقع برای آبیاری فضای سبز دانشگاه استفاده می‌شود، تمامی این موارد حرکت‌هایی هستند که دانشجویان ما متوجه شده و دلگرم می‌شوند به اینکه مسئولان دانشگاه به آن‌ها عنایت و توجه دارند.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی با بیان اینکه حدود ۹۰درصد تمامی موتورخانه‌های دانشگاه را که در این مدت ده‌ها سال عمر طولانی دانشگاه عملا آسیب جدی دیده بودند و پوسیده بودند، بازسازی کردیم، تاکید کرد: این کار شاید ظاهرا به چشم دیده نشود، اما این کار صادقانه برای رفع مشکل گرمایش و سرمایش دانشجویان و اساتید و کارمندان انجام شده است.

افتتاح بزرگ ترین برج فناوری در دانشگاه شهیدبهشتی تا تیرماه

او گفت: در حال حاضر ۹ پروژه دیگر را در دست اقدام داریم که در شرایط بسیار سخت و سنگین اقتصادی تامین بودجه آن نیاز به توضیح ندارد، بلکه فعال بودن آن‌ها مهم هستند که هم اکنون چنین است. گفتنی است که به زودی برج فناوری را به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ و تاثیر گذار دانشگاه در حوزه فناوری و نوآوری در تیرماه افتتاح خواهیم کرد که معاونت محترم علمی و فناوری حمایت خوبی را در این زمینه از ما کرده اند.

نصیری قیداری اضافه کرد: حدود ۱۹ مرکز نوآوری در دانشکده‌های دانشگاه شهیدبهشتی به منظور حمایت از اجرای ایده‌های دانشجویان و اساتید ساخته و راه اندازی شده است، از طرفی در محیط خوابگاهی امکانات ورزشی را افزایش می‌دهیم تا به اینصورت سرانه ورزشی دانشجویان بالا برود.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی بیان کرد: اگر دانشگاه‌ها وظیفه خود را درست انجام دهند، در نتیجه این عامل بهترین مشوق برای مشارکت دانشجویان در انتخابات و هم حضور موثر آن ها در صحنه‌های مختلف کشور از جمله صحنه سیاسی و تحصیل و کسب مهارت و خدمت به جامعه است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار