رزمایش روسیه در دریای مدیترانه همزمان با افزایش تنش‌ها با انگلیس

ارتش روسیه رزمایشی با به کارگیری نیروی دریایی و هوایی خود در دریای مدیترانه و همزمان با افزایش تنش‌ها با انگلیس انجام داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز (جمعه) اعلام کرد ارتش روسیه رزمایشی با مشارکت نیروهای دریایی و هوایی خود و با به کارگیری «موشک‌های فراصوت، بمب‌افکن‌های هسته‌ای و کشتی‌های جنگی» در شرق دریای مدیترانه انجام داده است.

این خبرگزاری اعلام کرد: «رزمایش امروز روسیه درحالی انجام شد که پیش‌تر روز چهارشنبه تقابلی میان جنگنده‌ها و ناوهای روسی و انگلیسی در دریای سیاه در واکنش به افزایش تنش‌ها میان مسکو و غرب انجام شده است.»

روسیه در این باره اعلام کرد که کشتی‌های جنگی و جنگنده‌های ارتش این کشور چندین بمب در مسیر ناوشکن انگلیسی منفجر کرده است که حریم دریایی روسیه را نقض کرده بود. البته این مسئله ازسوی انگلیس رد شد و در بیانیه‌ای این کشور مدعی حضور ناوشکن خود در آب‌های متعلق به اوکراین شد.

رزمایش امروز روسیه از شرق دریای مدیترانه آغاز شده است. همچنین بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه در این رزمایش «چندین کشتی جنگی، دو زیردریایی، بمب‌افکن‌های دور برد TU-22M3 و برخی دیگر از انواع هواپیماهای نظامی» به‌کار گرفته شده است.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که ناوگان دریای سیاه روسیه همراه با سرویس مرز کنترل فدرال امنیت از نقض مرز‌های روسیه در نزدیکی «کیپ فیولنت» در کریمه توسط ناوشکن HMS Defender انگلیس جلوگیری کردند. ناوشکن ۳ کیلومتر در عمق آب‌های سرزمینی روسیه حرکت کرده بود و وزارت دفاع روسیه اقدامات کشتی انگلیس را به‌عنوان نقض کنوانسیون حقوق دریای سازمان ملل متحد ارزیابی کرد.

پس از آن «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، در واکنش به این مسئله اعلام کرد که ناوشکن  اچ ام اس دفندر «HMS Defender» که روز چهارشنبه وارد آب‌های بین‌المللی شد، به طور قانونی عمل می‌کند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در واکنش به این مسئله اعلام کرد: «مطمئن هستیم اقدامات ناوشکن انگلیسی که وارد آب‌های سرزمینی روسیه شد با تایید آمریکا صورت گرفت.»

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته (پنجشنبه)، در پیامی به ورود یک ناو انگلیسی به آب‌های این کشور هشدار داد و گفت: «احتمال هدف قرارگرفتن ناو بعدی ازسوی بمب‌های روسی بسیار زیاد است. حفاظت از مرز‌های روسیه حتمی است و به هر روشی آن را انجام خواهیم داد. چنانچه این هشدار ما مؤثر نباشد، به بمب متوسل خواهیم شد، اما این کار را نه در مسیر ناو بلکه بر روی آن انجام خواهیم داد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار