نیرو‌های ویژه انگلیس تحت عنوان «مشاور» در افغانستان باقی می‌مانند

شمار اندکی از نیرو‌های ویژه ارتش انگلیس پس از خروج نیرو‌های غربی از افغانستان، به عنوان «مشاور» در این کشور باقی می‌مانند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری اسپوتنیک، این خبر را روزنامه تلگراف چاپ انگلیس به نقل از یک نظامی سابق و ناشناس از نیرو‌های ویژه انگلیس اعلام کرد.

این نظامی سابق انگلیس ادعا کرد: «نیرو‌های ویژه انگلیسی به واحد‌های ارتش افغانستان آموزش می‌دهند و به عنوان مشاور، در کنار آن‌ها مستقر خواهند شد.»

وی افزود هیچ زمان مشخصی در خصوص مدت حضور این نیرو‌ها وجود ندارد.

این نظامی سابق ارتش انگلیس افزود: «این نیرو‌های ویژه تا زمانی که لازم باشد در افغانستان باقی می‌مانند. افغانستان اکنون مکان خوشایندی نیست و مردم به درستی دچار ترس شده اند. اعضای طالبان همچنان کنترل مناطق روستایی را در اختیار دارند و منتظر خروج نیرو‌های ائتلاف هستند.»

تلگراف همچنین به نقل از یک منبع ناشناس و ارشد نظامی نوشت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قرار است در نشست شورای امنیت ملی که دوشنبه برگزار می‌شود در خصوص این موضوع به طور رسمی تصمیم گیری کند.

این منبع افزود وظیفه ما این است که طیفی از گزینه‌های مختلف را به دولت ارائه کنیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که منابع دفاعی جمعه به روزنامه انگلیسی گاردین گفتند خروج آخرین گروه از نظامیان عادی انگلیسی از افغانستان قرار است در چند روز آینده تکمیل شود. وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد لندن در حال گفتگو با آمریکایی‌ها و متحدان بین المللی در خصوص آینده حمایت ما از افغانستان است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی گفت خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان طبق برنامه پیش می‌رود و واشنگتن نهایت تلاش خود را به عمل می‌آورد تا این خروج نیرو‌ها به صورت حساب شده، منظم و ایمن صورت گیرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ماه آوریل قول داد تمام نیرو‌های این کشور را تا ۱۱ سپتامبر که بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر به آمریکاست، از افغانستان خارج کند.

بر اساس توافق گروه طالبان و آمریکا در سال ۲۰۲۰ که دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا در دوحه امضا کرد، خروج نیرو‌های آمریکا از افغانستان در ازای متعهد شدن طالبان به میزبانی نکردن نیرو‌های تروریستی در افغانستان که ممکن است امنیت ملی واشنگتن را به خطر اندازد، قرار بود تا اول ماه مه به اجرا درآید، اما دولت بایدن اذعان کرد پایبندی به این ضرب الاجل دشوار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار