پیشرفت ۶۰ درصدی ثبت ملی و برندسازی احجام چرمی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه خراسان جنوبی از برگزاری دوره آموزشی ساخت احجام چرمی برای نخستین بار در استان خبر داد.

عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند برای نخستین بار در استان دوره آموزشی ساخت احجام چرمی را برگزار کرده است و خاص بودن تولیدات این دوره باعث شده پیگیر‌ی هایی صورت گیرد تا این آثار به ثبت ملی برسند.

او افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند در فروردین ماه ۱۴۰۰ برای اولین بار در خراسان جنوبی با اجرای دوره آموزشی ساخت احجام چرمی با طول دوره ۱۱۴ ساعت با مربیگری خانم آتنا فرساد توانست محصولات بی بدیل بسازد.

عرب اظهار کرد: خاص بودن تولیدات این دوره باعث شد پیگیر‌ی هایی انجام گیرد تا این آثار به ثبت ملی برسند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی عنوان کرد: در این خصوص تلاش‌های مکرر خانم لیلی جلیلی مهارت آموخته دوره مذکور باعث شد تا روند این امر آسان‌تر شود و مراحل به ثبت رساندن آن قریب به ۶۰ درصد پیشرفت داشته باشد.

او گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و توسط جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای و مداخله گر در حوزه اشتغال در حال انجام است.

عرب با اشاره به اینکه خانم لیلی جلیلی با راه اندازی کارگاه کوچکی در شهر بیرجند مشغول فعالیت است تصریح کرد: مهارت آموختگانی که در کارگاه صنایع چرم مرکز فنی و حرفه‌ای مرکز خواهران بیرجند توانسته اند گواهینامه دوره را اخذ کنند، در این کارگاه مشغول به کار هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه خراسان جنوبی گفت: او توانسته محصولاتی را بسازد که اکنون در پایتخت و حتی کشور‌های دیگر، بازار فروش خود را پیدا کرده است.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.