افزایش عملیات پروازی در فرودگاه بین المللی مشهد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: شمار عملیات پروازی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد از ابتدای امسال تا کنون ۱۱۸درصد نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود امانی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: ۱۰هزار و ۲۳۶عملیات پروازی از ابتدای امسال تا پایان خردادافزایش عملیات پروازی در فرودگاه بین المللی مشهد ماه با جابه‌جایی ۹۵۸هزار و ۶۸۶مسافر در فرودگاه مشهد صورت گرفت.

او افزود: تعداد عملیات پروازی و جابه‌جایی مسافر امسال در فرودگاه مشهد نسبت به مدت مشابه پارسال در بخش عملیات پروازی ۱۱۸درصد و در بخش جابه‌جایی مسافر ۸۴درصد افزایش داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: هزار و ۸۲۳ پرواز مسافربری به ۲۷مسیر داخلی ظرف سه ماه نخست امسال توسط ۱۸شرکت هواپیمایی داخلی در فرودگاه مشهد انجام شده است.

امانی بیان کرد: بیشترین این پرواز‌ها در مسیر هوایی مشهد - تهران با ۷۵۷سورتی برای انتقال ۷۳هزار و ۷۴۱مسافر صورت گرفت و ظرف این مدت ۱۴۲پرواز خارجی نیز در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام شده است.

او تصریح کرد: پرواز‌های خارجی فرودگاه مشهد در ۱۱ مسیر هوایی خارجی توسط پنج شرکت هواپیمایی داخلی و چهار شرکت هواپیمایی خارجی صورت گرفت.


بیشتر بخوانید


مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی تأکید کرد: باید توجه داشت که افزایش کنونی پرواز‌ها در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در حالی است که به طور کلی عملیات پروازی آن نسبت به سال۱۳۹۸ یعنی پیش از آغاز بحران شیوع ویروس کرونا در بخش عملیات پروازی ۲۷درصد و در بخش جابه‌جایی مسافر ۵۴درصد کاهش دارد.

امانی اظهار کرد: رعایت موکد شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیرانه در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با توجه به تداوم شیوع بحران همه‌گیر کرونا، از سوی کارکنان آن و همچنین شرکت‌های هواپیمایی با دقت و وسواس تمام در حال اعمال است.

پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه ۴۰هزار مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد جابه‌جا می‌شدند.

این فرودگاه ۵۴۰ هکتاری پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.