حمله سایبری به سیستم رزرو واکسیناسیون کووید -۱۹ ایتالیا

مقامات محلی ایتالیا از حمله گسترده هکر‌ها به سیستم رزرو واکسیناسیون در منطقه لاتزیو خبر دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از cnn، نیکولا زینگارتی، رئیس منطقه لاتزیو ایتالیا، در یک کنفرانس مطبوعاتی در رم به سوالات خبرنگاران مربوط به حمله سایبری پاسخ داد. یک نیروی پلیس جرایم سایبری ایتالیا به سی. ان. ان گفت که هکر‌ها به سیستم رزرو واکسیناسیون کووید -۱۹ ایتالیا حمله کرده و آن را مسدود کرده اند و این بدترین حمله سایبری است که دستگاه بهداشتی این کشور تا به حال شاهد آن بوده است.

نیکولا زینگارتی

به گفته یک منبع از پلیس پست و ارتباطات، تحقیقات در مورد حمله بسیار جدی به سیستم فناوری اطلاعات بخش بهداشت لاتزیو، یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق ایتالیا آغاز شده است. در بیانیه اداره بهداشت منطقه آمده است که حمله افراد ناشناس از اوایل روز یکشنبه آغاز شده است. به گفته بازرسان، این حمله احتمالاً هنوز ادامه داشته باشد. آلسیو دآماتو، مشاور بهداشت منطقه‌ای لاتزیو، روز دوشنبه اطمینان داد که بیش از ۵۰۰ هزار شهروندی که تا قبل از ۱۳ آگوست واکسن کووید -۱۹ خود را رزرو کرده اند، هنوز می‌توانند واکسن خود را تزریق کنند.

آماتو در پیامی در صفحه رسمی فیسبوک منطقه گفت: تکنسین‌ها در تلاش هستند تا رزرو‌های جدید را مجدداً فعال کنند و هیچ داده‌ای به سرقت نرفته است. البته این حمله جدی‌ترین حمله سایبری است که تا کنون به یک اداره دولتی ایتالیا انجام شده است. مقامات محلی گفتند که از طرف هکر‌ها درخواست باج دریافت کرده اند، اما آن‌ها هیچ ادعای دیگری ندارند.

سیستم رزرو واکسیناسیون کرونا

حمله سایبری به مرکز رزرو واکسن کرونا چگونه صورت گرفت؟

یک منبع آگاه جرایم سایبری گفت: در حمله این بدافزار از قفل رمزنگاری برای رمزگذاری پرونده‌ها و مسدود کردن تمام فعالیت‌های سیستم از جمله مرکز رزرو واکسن کووید -۱۹ استفاده شد. منبع معتبر به CNN گفت، با توجه به نوع حمله، فایل‌های رمزگذاری شده همچنان می‌توانند خراب شوند، زیرا بدافزار همچنان در سیستم گسترش می‌یابد.

با این حال، حمله می‌تواند دوباره راه اندازی شود. بازرسان، که نتوانسته اند مهاجمان را شناسایی کنند، می‌گویند که اطلاعات حساس بهداشتی، از جمله اطلاعات متعلق به رئیس جمهور سرجیو ماتارلا و نخست وزیر ماریو دراگی، توسط هکر‌ها نقض نشده است. دادستانی رم جنایات را دسترسی غیرمجاز و صدمه شدید به سیستم فناوری اطلاعات توصیف کرده است.

حمله سایبری

نیکولا زینگارتی، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که عاملان جنایت مشخص نشده اند اما طبق شواهد به دست آمده از یک کشور خارجی هستند. خدمات اورژانس به عملکرد عادی خود ادامه می‌دهد و از شهروندان برای تأخیر در سایر خدمات عذرخواهی میکنم، البته کارکنان فناوری همچنان از گسترش حملات بیشتر جلوگیری می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار