سفر وزیر خارجه ژاپن به تهران با هدف گسترش روابط و همکاری توکیو با دولت جدید ایران

وزیر امور خارجه ژاپن اعلام کرد قصد دارد به منظور گسترش همکاری‌های دو جانبه توکیو با دولت جدید ایران هفته آینده به تهران سفر کند.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کیودو، وزیر خارجه ژاپن ۱۵ آگوست به چندین مقصد در غرب آسیا سفر می‌کند.

توشیمیتوسو موتگی، وزیر امور خارجه ژاپن امروز ( سه شنبه) اعلام کرد قصد دارد یکشنبه آینده به منظور گفتگو درباره امنیت منطقه به مصر، ایران، اراضی اشغالی، اردن، فلسطین، ترکیه و قطر سفر کند و این سفرها تا ۲۴ آگوست ادامه خواهد داشت.

موتگی تاکید کرد: هدف از این سفر تحکیم روابط ژاپن با منطقه غرب آسیاست که از نظر راهبردی به عنوان تامین کننده اصلی نفت  برای توکیو، مهم هستند.

او افزود: با این سفر می‌خواهم بر تعهد ژاپن در قبال غرب آسیا که در سال‌های متمادی به صلح و رفاه  این منطقه کمک کرده است، مجددا تأکید کنم.

وزیر امور خارجه ژاپن با اشاره به روی کار آمدن دولت‌های جدید در ایران گفت: من مایلم صریحا درباره وضعیت منطقه نظرات خود را مبادله کرده و برای ارتقای ثبات منطقه با آن‌ همکاری نزدیک داشته باشم.

موتگی اعلام کرد در ابتدا قصد سفر به عراق را نیز داشته اما شیوع کرونا مانع از انجام این سفر شده است.

یک ماه پیش، منابع دیپلماتیک و آگاه ژاپنی از سفر توشیمیتوسو موتگی، وزیر خارجه این کشور، در ماه اوت (مرداد) به تهران و تلاش او برای گسترش روابط و همکاری ژاپن و ایران در دولت جدید به ریاست‌جمهوری سید ابراهیم رئیسی خبر دادند.

این منابع همچنین گفتند وزیر خارجه ژاپن قصد دارد در این سفر با همتای ایرانی خود نشستی داشته باشد و در آن درباره تقویت روابط دوستانه گفتگو کند، همچنین او در نظر دارد با رئیس‌جمهور منتخب نیز در زمینه برنامه هسته‌ای ایران مذاکره داشته باشد.

 این نخستین سفر یک مقام ژاپنی به ایران پس از سفر سال ۲۰۱۹ «شینزو آبه» نخست‌وزیر پیشین ژاپن و وزیرخارجه دولت او به تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۵۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
ایران تهش ازژاپن خودروبرقی میخردکمپلت اقتصادرامیده به ژاپن تولیدداخلی هم کمپلت میخوابه.البته خریدخودروارزخارجی میخواهدشایدزیرزمین بیشترنفت کشف کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
این چشم بادامیهای ترسو را به کشور راه ندهید
آخرین اخبار