بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص لزوم توقف فوری درگیری‌ها در افغانستان

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای با تأکید بر لزوم توقف درگیری ها، خواهان تشکیل دولتی همه جانبه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، شورای امنیت در بیانیه‌ای خواهان توقف فوری تمامی اقدامات جنگی در افغانستان شد.

شورای امنیت همچنین خواهان تشکیل دولتی جدید در افغانستان از طریق مذاکراتی شد که همه جانبه و یکپارچه باشد و زنان را نیز در بر بگیرد. این شورا از تمامی طرف‌ها خواست تا اجازه دهند کمک‌های انسان دوستانه بدون ممانعتی وارد این کشور شود.

شورای امنیت اعلام کرد: پایان درگیری‌ها در افغانستان از راه حل سیاسی همه جانبه امکان پذیر خواهد بود. شورای امنیت همچنین خواهان تقویت تلاش‌ها به منظور کمک رسانی به افغانستان شد.

گفتنی است ساعاتی پیش در جلسه فوری شورای امنیت که برای بررسی تحولات افغانستان برگزار شد، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: رویا‌های یک نسل کامل در افغانستان اکنون در حال محک خوردن است.

او در ادامه گفت: از طالبان می‌خواهیم خویشتنداری کند، همه طرف‌ها باید از غیرنظامیان محافظت کرده و از رسیدن کمک‌ها به آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

گوترش افزود: من از طالبان و همه طرف‌ها در افغانستان می‌خواهم به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و جامعه بین‌المللی نیز باید متحد شود و از طالبان بخواهد که افغانستان دیگر مامن تروریست‌ها نشود.

نماینده افغانستان در سازمان ملل نیز در این جلسه گفت: من از طرف میلیون‌ها افغانستانی صحبت می‌کنم که با سرنوشت نامعلوم روبرو هستند. جان افغان‌ها در خطر است و وضعیت کابل نگران‌کننده و فرودگاه کابل از کنترل خارج شده است.

او افزود: طالبان به وعده‌هایی که در مذاکرات دوحه قولشان را داده بود، عمل نکرد. افراد زیادی برای فرار از خشونت طالبان به سمت کابل رفته و آواره شده‌اند. ما باید مانع بروز جنگ داخلی در افغانستان شویم. جامعه بین‌المللی باید از طالبان بخواهد به فرمان عفو عمومی صادر شده پایبند باشد و حقوق بشر را در این کشور تضمین کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
تا آمریکا ثابت نکنه بن لادن رو کشته همدست طالبان و داعشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
شورای امنیت سازمان ملل متحد زیاد به خودت فشار نیار!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
کل این سازمان ملل و بچه هاش برای سیاسی بازی های امریکا وغربه برین خودتونو مسخره کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
یه پدرسوختگی خاصی داره این سازمان جنایتکار ملل
تمام این بیست سال که نیروهای تروریستی آمریکا در آن حضور داشت و این همه جنایت در حق مردم افغانستان کرد حتی یه بیانیه هم صادر نکرد تمام معادن کشور افغانستان توسط آمریکا و انگلیس حیله گر غارت شد یه کلمه بیانیه صادر نکرد تمام جنایتهای بشری توسط ارتش تروریستی آمریکا انجام شد یه کلمه حرف نزد تمام کشتار کودکان و زنان بی دفاع با بمباران انجام شد یه کلمه حرف نزد . حالا شده کاسه داغ تر از آش . خودتون قضاوت کنید شورای امنیت مثل موم تو دست آمریکاست . هر جای جهان جنایتی میشه جای پای آمریکا یا عوامل تروریستی آموزش دیده آمرکا وجود داره . بعد که کارش تموم میشه میرن بیانیه صادر میکنن قعطنامه صادر میکنن تحریم میکنن اسم خودشون رو گذاشتن سازمان ملل . به نظرم اسمش سازمان ملل آمریکایی باشه بهتره ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
شرم بر حامیان طالبان شرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
این طور که معلوم شده امریکا فکر می کرد ۳۰۰هزار نظامی مجهز افغانستان فعلا چند سالی سرگرم جنگ داخلی با طالبان میشه و امریکا با دولت دست نشانده اشرف غنی هر وقت خواست به بهانه سرکوبی طالبان افغانستان تو دستشه... ولی خدا مکر او را بخودش برگرداند و نه ارتش جنگید و نه مردم جلوی طالبان ایستادند و طالبان هم وطن رو به سرباز کثیف امریکا ترجیح دادند..و طالبان برخلاف انتظار امریکا بر کشورش با همکاری مردم پیروز شد و افغانستان از دست امریکا خارج شد و الحمدا.. طالبان هم رویه خشونت رو کنار گذاشت و با کمک مردم در صدد آبادانی افغانستان هستند آزاد و بدون حضور بیگانه... و خدا هم کمکشون می کنه و برای ایران هم خوب شد...... شکست مفتضعانه امریکای شکست خورده لبه نابودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
اینو آینده نشون میده . همچین معلوم نیست که طالبان رویه قدیم خودشو نشون نده چون طالبان و همین آمریکا با کمک آل سقوط به وجود آورده . فقط زمان همه چیزو نشون میده شاید مسائلی پشت پرده باشه که هست و ما بی خبریم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
خدا به داد مردم افغانستان برسه با این اوضاع مملکت شون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
اگر اسمش بگذارند شورای بدون امنیت بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۲۳:۲۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
نه تو رو خدا اینقدر خودتونو به زحمت نندازین اعضای محترم و دلسوز و انساندوست شورای امنیت !!!!
جان مردم کشورهای جهان سوم اینقدر ها ارزش نداره که شما ها بخواین خدا نکرده افکارتون رو مشغول این مسائل بی ارزش کنید !!!
شماها رسالت و ماموریت خیلی مهم تری دارید و آن حفظ منافع کشورهای بزرگ و قدرتمند و باصطلاح سوپر پاورها بخصوص اعضای دائم خود شورای امنیت و در راس همه آمریکای ابر قدرت و رئیس و مولا و سرور همه آنها یعنی اسرائیل عزیز !!!! است !!!
بیخود وقت و فکرتونو صرف مسائل دیگه نکنید لطفا چون ممکنه به رسالت اصلیتون لطمه بزنه خدای نکرده !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
بعد از این که کامل تصرف شد سازمان ملل بیانیه داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
شورای غیر امنیت .... سخن کوتاه
Iran (Islamic Republic of)
با
۲۳:۰۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
صبح بخیر طالبان کل افغانستان و گرفت تموم شد رفت
آخرین اخبار