وزیر پیشنهادی علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ورود نخبگان به رشته‌های علوم انسانی؛ از برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم

زلفی گل گفت: در دولت جدید برای ورود نخبگان به رشته‌های علوم انسانی برنامه ریزی‌هایی را انجام خواهیم داد.

محمدعلی زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه ریزی‌های وزارت علوم در دولت جدید به منظور ساماندهی آموزش عالی اظهار کرد: اهداف توسعه آموزش عالی بنده روی ۱۴ سرفصل تنظیم شده است.

او افزود: برخی از اهداف ساماندهی آموزش عالی شامل مواردی مانند: متناسب سازی توسعه آموزش عالی و اصلاح سیاست‌های پذیرش دانشجو متناسب با نیاز‌های جامعه در مقیاس استانی، منطقه ای، ملی و بین المللی، یعنی ایجاد توازن بین مناطق مختلف کشور، جمعیت، فضا و فعالیت‌های آموزش عالی می شود. 

زلفی گل تصریح کرد: ماموریت گرایی در ایجاد، توسعه و یا تجمیع موسسات، رشته ها، مقاطع و زیرنظام‌های آموزش عالی و اصلاح وضعیت موجود آموزش عالی از دیگر اقدامات بنده در دولت جدید است.

ساماندهی وزیر علوم در بازنگری برنامه‌های آموزشی

وزیر پیشنهادی علوم تصریح کرد: بازنگری در برنامه‌های آموزشی (بروزرسانی، بازنگری، کاربردی کردن، توسعه میان رشته‌ای ها) با توجه به نیاز‌های بومی، ملی، منطقه‌ای و بین المللی و تبیین و بازنگری و تفکیک ماموریت‌های زیرنظام‌های آموزشی و دانشگاه ها، متناسب با توانمندی و اهداف کلان آموزش عالی و تقسیم کار ملی در مناطق کشور است که در دولت جدید ساماندهی خواهد شد. 

زلفی گل گفت: حمایت از تولید علم و فناوری بومی در تمام حوزه ها، به ویژه در حوزه علوم انسانی و زمینه سازی برای ورود نخبگان به رشته‌های علوم انسانی از دیگر اقدامات بنده در دولت جدید است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
عالی عالی عالی
آخرین اخبار