کاهش سفر به خراسان رضوی در تعطیلات کرونایی

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های ترددشمار در ورودی جاده‌های خراسان رضوی، سفر با خودرو‌های شخصی ۲۹ درصد کاهش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل حسینی عشرت‌آباد رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های ترددشمار در ورودی جاده‌های خراسان رضوی، در هفته گذشته همزمان با تعطیلات کرونایی، سفر با خودرو‌های شخصی به این استان نسبت به هفته قبل از آن ۲۹ درصد کاهش داشت.

او افزود: آمار به دست آمده از دستگاه‌های تردد شمار در ۹ ورودی استان نشان می‌دهد از ۱۶ تا ۲۲ مرداد ماه ۱۸۵ هزار و ۹۷۷ دستگاه خودرو سواری وارد استان شدند که این تعداد از ۲۳ تا ۲۹ مرداد با کاهش ۲۹ درصدی به ۱۳۱ هزار و ۴۶۹ دستگاه رسید.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: ورود خودرو سواری به مشهد از طریق پنج محور ورودی طی هفته گذشته نیز با کاهش ۲۳ درصدی نسبت به هفته قبل از آن مواجه بوده است.

حسینی عشرت‌آباد بیان کرد: علت اصلی کاهش سفر‌های جاده‌ای به این استان، اعمال سختگیرانه محدودیت‌های سفر به خاطر شیوع گسترده کرونا، اعمال قانون رانندگان متخلف، تعدد ایستگاه‌های بازرسی در راه‌های اصلی و فرعی و اطلاع رسانی به موقع و گسترده در زمینه این محدودیت‌ها بوده است.

او تصریح کرد: علاوه برثبت تخلف بوسیله دوربین‌ها و سامانه‌های الکترونیکی جاده ای، حضور فیزیکی ماموران در جاده‌ها نقش قابل توجهی در کاهش تردد‌ها و ورود مسافر به خراسان رضوی در این دوره از محدودیت‌های سفر داشته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: محدودیت‌های تردد بین شهری و بین استانی تا پنجم شهریور در جاده‌های استان اعمال خواهد شد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.