ستاره سینمای هندوستان : فقط با همکاری می‌توان کرونا را نابود کرد

سیدارت مالهوترا، ستاره سینمای هندوستان گفت: تنها با همکاری یکدیگر است که می‌توانیم بیماری کرونا را کنترل و نابود کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «شیرشاه» قرار بود در سینماها اکران عمومی شود اما کرونا آن‌را راهی پخش اینترنتی کرد. این درام جنگی خوش‌ساخت داستان رشادت‌های کاپیتان ویکرام باترا در دوران جنگ کارگیل در سال و شهادت او را به نمایش می‌گذارد. منتقدان فیلم را پسندیدند و آمازون پرایم که آن‌ را پخش استریم کرد، می‌گوید استقبال تماشاگران از آن بالا بوده است. فیلمنامه، کارگردانی ویشوواردان و بازی مالهوترا، تحسین عمومی را به همراه داشته است. بازیگر در گفت‌و‌گو با بالیوود‌هنگاما درباره نقش واقع‌گرانانه تازه‌اش صحبت می‌کند.

برای ایفای نقش یک افسر جنگی، چه کردید؟ چگونه روح نقش قهرمانی که جانش را برای وطنش فدا می‌کند به‌دست آوردید؟

داستان زندگی کاپیتان باترا، داستانی خاص است. او نه‌ تنها برای ما که برای کل ارتش هند و سراسر کسور مایه افتخار است. بازی در این نقش برای من شبیه یک سفر احساسی بود. ساخت فیلم مدتی طول کشید و من از قبل خانواده‌اش را می‌شناختم و به همین دلیل سعی داشتم ایثار و از‌خود‌گذشتن او را به شکلی صحیح در فیلم به نمایش بگذارم. برای آماده شدن جلوی دوربین، دو شیوه را مورد استفاده قرار دادم؛ اول این‌که تو به‌عنوان بازیگر، ذهنیت او را دوست داری و دوم این‌که از نظر ظاهری باید خودت را شبیه او کنی. با برادر دوقلوی ویکرام از مدت‌ها قبل آشنایی داشتم. خود ویکرام جزو طبقه متوسط جامعه بود و خانه‌ای زیبا در پنجاب داشت. برایم مهم بود بدانم به چه چیز‌هایی فکر می‌کرد و همزمان با آن در بمبئی مسائل مربوط به خدمت نظام و ارتش و کار با اسلحه را آموختم.

جالب است که خودتان هم پس‌زمینه ارتشی دارید. بازی در شیرشاه را نوعی انجام‌وظیفه می‌دانستید؟

در طول فیلمبرداری متوجه ارزش کار سربازان و افسران شدم. آن‌ها با انواع و اقسام مشکلات روبه‌رو هستند و در خط مقدم نبرد قرار دارند. زمان فیلمبرداری در کارگیل از نزدیک با برخی از مشکلاتی که ارتشی‌ها با آن روبه‌رو هستند، آشنا شدم. ما داشتیم فیلم می‌گرفتیم، اما کار آن‌ها واقعی است. ما می‌توانیم صحنه‌ها را چند بار برداشت کنیم تا به نتیجه دلخواه برسیم، ولی برای سربازان در زندگی واقعی هیچ برداشت دومی وجود ندارد. اینجا هر چه را که به زبان بیاورم، نمی‌تواند درباره ارزش کار آنان صحبت کند. در مقام بازیگر تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که با فیلمم برای جوانان امروزی روح و بزرگ‌منشی نظامیان دلاوری که شهید شدند را به نمایش بگذارم.

در رسانه‌های اجتماعی، مردم شخصیت شما در شیرشاه را با شخصیت کاپیتان باترایی که آبیشک باچان در فیلمش بازی کرد، مقایسه می‌کنند.

من هم آن‌ها را دیده‌ام. این مقایسه قبل از نمایش شیرشاه شروع شد. جوابم این است که مردم باید به روح داستان زندگی باترا توجه کنند و به مسائل حاشیه‌ای نپردازند. خانواده باترا خیلی به فیلم شیرشاه نزدیک هستند. برای من نکته مهم‌تر نوع برخورد و واکنش آن‌ها به فیلم بود. هدف فیلم بیان عادلانه و درست داستان زندگی و رشادت‌های باترا بود. ما اولین گروه از بازیگرانی هستیم که با پدیده رسانه‌های اجتماعی روبه‌رو شده‌ایم. همکاران قبل از ما با چنین پدیده‌ای سر و کار نداشتند. متاسفانه هنوز خیلی‌ها نمی‌دانند چگونه باید از آن استفاده صحیح کنند. از آنجا که بسیاری از کودکان و نوجوانان وابسته به رسانه‌های اجتماعی شده‌اند، باید خیلی دقت کنیم که چگونه داریم از آن استفاده می‌کنیم. متاسفانه باید بگویم برخی از آن استفاده غلط می‌کنند. باید زمان بگذرد تا یاد بگیریم از این تکنولوژی استفاده درست بکنیم.

پاندمی کرونا مانع از اکران عمومی شیرشاه شد. برای مقابله با این بیماری مرگبار، شما چه پیامی برای مردم عادی دارید؟

کشور ما هم مثل بقیه جهان در شرایط بسیار دشوار و سختی قرار دارد. خوشحالم که اخیرا اوضاع بهتر شده و کم‌کم داریم به حالت نرمال برمی‌گردیم. هیچ‌کس نمی‌خواهد این بیماری ادامه داشته باشد یا تکرار شود. هم مردم باید دقیقا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و هم حکومت به سلامت مردم توجه کامل داشته باشد. تنها با همکاری یکدیگر است که می‌توانیم بیماری را کنترل و نابود کنیم. امید من هم نابودی موج دوم کروناست و این‌که دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد. به همین دلیل، همه باید آمادگی مقابله با موج جدید را داشته باشیم.

 

منبع: جام جم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.