غارت بیش از ۸۵ درصد عواید نفت و گاز یمن از سوی مزدوران سعودی

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به وضعیت اسف بار مردم جنوب یمن، گفت: بیش از ۸۵ درصد عواید نفت و گاز یمن از سوی مزدوران سعودی به غارت برده می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به جلسه خود با عبدالعزیز بن حبتور، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در صنعا گفت: جلسه‌ای با عبدالعزیز بن حبتور، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در صنعا به بمنظور بررسی سطح عملکرد دولت نجات در ارائه خدمات به شهروندان و همچنین کاستن از مشکلات آن‌ها در شرایط تحریم همه جانبه این کشور توسط ائتلاف سعودی-آمریکایی برگزار شد.

وی ادامه داد: بیش از ۸۵ درصد از عواید نفت و گاز یمن توسط سران مزدور ائتلاف سعودی به غارت برده می‌شود و این در حالی است که، مردم استان‌های اشغالی جنوب یمن با مصائب روز افزون مقابله می‌کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: هنوز می‌توان با تلاش همه جانبه و نیات صادقانه بهترین عملکرد را در خدمت رساندن به مردم یمن تحقق بخشید.

المشاط در ادامه با اشاره به تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه این کشور گفت: آمریکا و دیگر کشور‌های متجاوز با تشدید تحریم‌ها علیه یمن و همچنین توقیف کشتی‌های نفتی، مواد غذایی و دارویی و جنگ اقتصادی به دنبال افزایش دادن رنج مردمان یمن هستند.

وی افزود: افزایش قیمت دلار گمرکی و قیمت مشتقات نفتی از جمله اقدامات خودسرانه‌ای است که پول ملی را در راستای جنگ اقتصادی هدف قرار داده و همه فرزندان یمن را نشانه رفته است.

حدود ۶ سال است که یمن در محاصره قرار دارد و طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی سازمان ملل، قحطی جان میلیون‌ها یمنی را تهدید می‌کند.

از سوی دیگر نیز ائتلاف سعودی کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی برای یمن را توقیف می‌کند و شرایط بسیار سخت معیشتی را برای مردم یمن ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار