نهضت گلخانه ای، کلید قفل بیکاری فارغ التحصیلان بخش کشاورزی/ تهران هم مشتری محصولات خراسان جنوبی است

نهضت گلخانه‌ای که چند سالی می‌شود در خراسان جنوبی آغاز شده است، شاغل شدن فارغ التحصیلان رشته‌های مربوط به بخش کشاورزی را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سورگی مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سطح زیرکشت در مجتمع‌های گلخانه‌ای استان ۸۲ هکتار است.

او با اشاره به تعداد واحد‌های گلخانه‌ای فعال در خراسان جنوبی افزود: ۳۴۵ گلخانه در سطح استان فعال هستند.

سورگی در خصوص محصولات کشت شده در گلخانه‌های استان بیان کرد: این محصولات بیشتر شامل سبزی و صیفی جات مانند خیار، گوجه فرنگی، فلفل، آلوئه ورا، گل رز شاخه بریده، سبزی و نشاء است.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۳۴۵ بهره بردار در گلخانه‌های استان مشغول فعالیت هستند اظهار کرد: به ترتیب شهرستان‌های قاین، فردوس و خوسف بیشترین تعداد گلخانه را در سطح استان دارا هستند.


بیشتر بخوانید


او در خصوص بازار فروش محصولات گلخانه‌ای خراسان جنوبی گفت: این محصولات به استان‌هایی مثل تهران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی ارسال می‌شوند.

سورگی عنوان کرد: خیار، گوجه فرنگی و فلفل محصولاتی هستند که سطح زیرکشت بالاتری را در گلخانه‌های استان دارا هستند.

ایجاد اشتغال و بهره وری بیشتر از آب، اهداف نهضت گلخانه ای

سورگی مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی در خصوص نهضت گلخانه در استان گفت: برای اجرای این طرح، تفاهم نامه ایجاد هزار هکتار شهرک کشاورزی با اعتباری حدود ۱۹۰ میلیارد تومان به امضاء استاندار وقت و مدیرعامل وقت شرکت شهرک‌های کشاورزی رسیده است.

او افزود: هدف از اجرای این طرح توسعه بخش کشاورزی در سطح استان به ویژه در بخش گلخانه، استفاده و بهره وری بیشتر از منابع آبی موجود، ارتقای کیفیت محصولات و از همه مهم‌تر ایجاد اشتغال پایدار برای فازغ التحصیلان بخش کشاورزی استان است.

سورگی در خصوص اقدامات انجام شده در این طرح تصریح کرد: تا به امروز تمامی اراضی شناسایی شده تثبیت شده و در همه آن‌ها فاز ۱ انجام مطالعات به پایان رسیده و برای ۵ شهرک گلخانه‌ای ماژان، نهنبدان، سربیشه، زیرکوه و آیسک وارد فاز انجام عملیات اجرای زیرساخت شده ایم.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به کمبود اعتبارات ملی، احتمالا دارد قسمتی از شهرک‌های کشاورزی فقط در فاز مطالعاتی باقی مانده و وارد فاز اجرایی نشود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.