خروج تمامی نظامیان انگلیسی از افغانستان

انگلیس آخرین پرواز نظامی خود در افغانستان به منظور خروج باقیمانده نیرو‌های خود در خاک این کشور را انجام داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس در دو هفته اخیر و پس از تسلط طالبان به افغانستان بیش از ۱۵ هزار تن از نیرو‌های نظامی خود را از طریق فرودگاه کابل تخلیه کرده و بدین صورت به اشغال ۲۰ ساله خود در این کشور پایان داد.

بر این اساس، روز گذشته نیز آخرین پرواز نظامی انگلیس به منظور تخلیه آخرین نفرات باقی مانده در افغانستان صورت گرفت. وزارت دفاع انگلیس در این باره گفت: آخرین پرواز حامل پرسنل نیرو‌های نظامی انگلیس از کابل خارج شد و ما رسما اعلام می‌کنیم دیگر نیرویی در افغانستان نداریم.

انگلیس روز جمعه اعلام کرده بود تنها چند ساعت دیگر برای تخلیه کامل افغانستان زمان لازم دارد، ولی هجوم مردم برای خروج از این کشور به فرودگاه کابل کار را با سختی مواجه کرده است. وزارت دفاع انگلیس همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد لندن به تمامی نیرو‌های خود که در طول این سال‌ها در افغانستان حضور داشتند افتخار می‌کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم در نامه‌ای از تمامی افرادی که به خروج به موقع نیرو‌های انگلیس از خاک افغانستان کمک کرده اند تشکر کرد و گفت: کار تخلیه نیرو‌ها کاری دشوار و نفس گیر بود ولی ما توانستیم به موقع نیرو‌های خودمان را از افغانستان خارج کنیم. این بخشی از فعالیت‌هایی است که انگلیس در طول این ۲۰ سال در این کشور انجام داده و من به آن افتخار می‌کنم.

به گفته منابع خبری مقامات انگلیس معتقدند خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان پس از ۲۰ سال اشغال خاک این کشور، بزرگترین عقب نشینی نظامی از زمان جنگ جهانی دوم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار